»Boste videli, kakšen revolt bo, če bo to sprejeto,« je vodja poslanske skupine NSi Matej Tonin poslancem vladne koalicije čez dan svetoval, naj zavrnejo lasten predlog, da bi se izognili dodatnim stroškom in zapletom z registracijami dvokolosnikov, ki jih bodo imeli ljudje.
A čeprav je vodja poslanske skupine SD Matjaž Han zvečer pred glasovanjem napovedal, da bo proti predlogu, ki ga je tudi sam podpisal, ker je ocenil, da je bedast in so bili proti po tem vsi štirje navzoči poslanci SD, večina poslancev Desusa pa ni glasovala, je za najpomembnejše spremembe vendarle bila šibka večina 32 poslancev, proti pa 23. Spremembe bi ob nesložni koaliciji padle, če bi na glasovanje prišlo več opozicijskih poslancev. Proti spremembi zakona o motornih vozili so od šestih glasovali štrije poslanci vladne SD, od petih poslancev NSi, ki so bili v razpravah ostro proti, sta prišla proti glasovati le dva, glasoval ni niti Tonin, od šestih iz ZL je bil proti le eden. Proti je bilo enajst poslancev SDS, a osem jih ni glasovalo... Na vladni strani je za popravke zakona o motornih vozilih ob 31 poslancih SMC (od 35), glasovala le poslanka Desusa Marija Antonija Kovačič. Desus ima sicer 11 poslancev.
Za 20.000 ali 70.000 vozil?
Tonin je v začetku leta predlagal, da bi kolesa z motorjem, ki ne gredo hitreje kot 25 kilometrov na uro, morali le evidentirati in jih zavarovati. A je takrat koalicija njegove zamisli zavrnila. Vsi koalicijski poslanci pa so po tem podpisali predlog, da bodo morala ta vozila v registracijo, na tehnične preglede in v zavarovanja.
S koalicijske strani zakone običajno pripravlja vlada, ki ima za to ves aparat. A čeprav so predloge podpisali vsi koalicijski poslanci, so bili pri prvem pomembnem glasovanju za le še poslanci SMC in ena poslanka Desusa. Večji nadzor nad lastništvom dvokolesnikov bo zmanjšal število kršitev predpisov, omogočil lažjo identifikacijo in sledljivost prekrškarjev in zmanjšal število kraj tovrstnih vozil, je razloge za novosti pojasnil državni sekretar ministrstva za infrastrukturo Klemen Grebevšek.
Poslanec Igor Zorčič (SMC) pa je ocenil, da bo posledica večja varnost v prometu.
Med poslanci je bilo kar nekaj polemik, koliko dvokolesnikov bodo morali ljudje do maja prihodnje leto registrirati in koliko bo stalo. Kot smo poročali je Robert Jerončič z ministrstva za infrastrukturo pred tedni čez palec ocenil, da bo na registracije moralo okoli 20.000 vozil.
Infografika: Delo
Poslanci pa so, ker ni evidenc, koliko je starejših koles z motorji po državi, ocenjevali, da bi lahko bilo število tudi dvakrat ali trikrat večje. Najbolj skrajne ocene so bile celo o 70.000 takšnih dvokolesnikih. Registrirati ne bo treba le koles, na katerih so zelo majhni pomožni motorji.Koliko bo to stalo?
Ker ni jasno, koliko je po državi starejših brenčačev, je težko oceniti, koliko bo ljudi nova obveznost stala. Registracija mopeda z nakupom registrske tablice stane na AMZS slabih 29 evrov. Tehnični pregled še slabih 18 evrov. Tehnični pregledi ne bodo doleteli vseh koles z motorji. Veljalo bo pravilo, da je prvi pregled nujen štiri leta po nakupu novega vozila.
Če ste brenčača kupili letos, nekaj let stroška s tehničnim pregledom ne bo. Različne bodo tudi cene zavarovanj, ki bodo poslej obvezna. Kolesa z motorji, katerih hitrost je omejena na 25 kilometrov na uro, je mogoče zavarovati že danes.
V Triglavu zavarovanje takšnega tomosa z davkom in brez vseh popustov stane 39,32 evra. Večina poslancev je sinoči uzakonila tudi, da bo na dvokolesnikih z motorjem, ki ne gredo hitreje od 25 kilometrov na uro, poslej obvezna čelada za voznika in sopotnika, ki bo lahko tudi kolesarska. Na navadnih kolesih pa bodo čelade poslej obvezne za vse, ki še niso polnoletni.
Novosti o nošenju čelad bodo, če ne bo zapletov z vetom državnega sveta ali referendumi, obveljale prihodnji mesec.