Na Lentu pijejo in jejo, prespijo pa ne

V času festivala se zaradi prireditev poveča zlasti število dnevnih gostov, v hotelih pa se število prenočitev ne poveča.

Objavljeno
25. junij 2014 20.58
Ana Šušteršič, kranjski ovoj, 20.6.2014, Maribor
Robert Galun, Miha Rubin
Robert Galun, Miha Rubin
Maribor – Festival Lent je za mesto ob Dravi pomemben ne le z vidika kulture in zabave, marveč tudi po turistični plati. Na zavodu za turizem večjega števila prenočitev v hotelih v tem času sicer ne opažajo, se pa zaradi festivala močno poveča obisk dnevnih gostov v Mariboru.

Z natančnejšim podatkom, koliko je dnevnih obiskovalcev, ne razpolagajo, pravi direktorica mariborskega zavoda za turizem Janja Viher. Med njimi je sicer največ gostov iz Slovenije pa tudi iz sosednje Avstrije in drugih držav. »Ugotavljamo, da je v tem času vedno več obiskovalcev. To je tudi posledica tega, da promocijsko podpiramo Festival Lent,« pravi Viherjeva.

Več oglaševanja

»Naredili smo dober produkt, ki pa bi ga morali pristojni tržiti,« Viherjevi nekoliko oporeka Boris Črnič iz Narodnega doma, ki organizira festival Lent. Meni, da bi zavod za turizem in vsi, ki se ukvarjajo s prodajo turističnih zmogljivosti, na tem področju lahko storili več. »Mi se sicer tudi sami trudimo oglaševati po Sloveniji, za tujino pa žal nimamo denarja. Mogoče bi morali v sodelovanju z zavodom za turizem »napasti« Hrvaško in Avstrijo. Ampak mi tega denarja nimamo, letos smo ga komaj zagotovili za program festivala in tehnični del,« je dejal Črnič.

Še najbolj se večja zasedenost pozna v hotelih Term Maribor, vendar le zaradi nastopajočih, ker so sponzor festivala, običajnih gostov pa je bolj malo, pravi direktor marketinga v Termah Ninoslav Vidović. Prepričan je, da je Lent dobra prireditev in bi se dalo narediti še več.

Združevanje ponudnikov

Po Vidovićevih besedah v Termah Maribor v prihodnjem letu načrtujejo tudi do 30 odstotkov večje število prenočitev. To pa je uresničljivo le s povezovanjem vseh deležnikov, zlasti z organizatorjem festivala Narodnim domom Maribor, ki bi moral pripraviti tak program, da bi pritegnil tudi goste od drugod. Kot eno ključnih potez v tej smeri Vidović vidi povezovanje s podobnimi festivali v Evropi in sklenitev dogovora za skupno promocijo.

»Nekaj je treba vložiti v marketing tudi zunaj Slovenije. Lent je še vedno eden največjih festivalov, ki traja precej dolgo. Drugi se v glavnem osredotočajo na en žanr, Lent pa ima širok spekter prireditev in veliko kulturno dimenzijo, ki je večina drugih festivalov nima. A osnova je, da se Narodni dom Maribor združi z vsemi nosilci turistične ponudbe v mestu in sestavi zgodbo, ki bi Lent postavila na turistični zemljevid Evrope,« meni Vidović.

Dravska ladja zasidrana

Festival Lent torej za zdaj ostaja bolj priložnost za zaslužek številnih gostincev in drugih ponudnikov, med njimi agencije Don travel, ki z ladjo Dravska vila prevaža potnike po Dravi. Toda ponudnik turističnih voženj je tik pred začetkom festivala doživel udarec: zaradi okvare elektronike v enem izmed dveh motorjev je bila ladja precej časa prisilno zasidrana, saj so čakali rezervni del iz Združenih držav Amerike. »To je huda smola, a kaj hočemo,« je nevšečnost komentiral Marjan Krajnc, prokurist Študentskega servisa Maribor, h kateremu spada tudi Don travel.

Kolikšen bo izpad dohodka, je težko oceniti, a zagotovo ne majhen, saj je ladja obtičala v pristanu prav ob začetku festivala, ko se na dravski promenadi zbere na tisoče ljudi. »Vozili bi neprenehoma, vsaj desetkrat na dan,« je prepričan Krajnc. Izpad voženj po reki so poskušali nadomestiti z vožnjami s turističnim vlakcem po mestnih ulicah. Po besedah vodje zavoda za turizem Janje Viher je plovba po Dravi pomemben segment poletne ponudbe v Mariboru. Kot je dodala, imajo tudi s splavarji dogovor, da plujejo ob koncu tedna.