Nacionalno preverjanja znanja letos odpade

Letos nacionalno preverjanje znanja (NPZ) ob koncu osnovne šole odpade, je potrdila ministrica za izobraževanje.

Objavljeno
17. april 2020 09.53
Posodobljeno
17. april 2020 14.12
Odločitev, da letos NPZ odpade, je bila po besedah ministrice za izobraževanje, znanost in šport Kustečeve sprejeta na podlagi enotne ocene stroke, od zavoda za šolstvo, pa do pristojnih za NPZ in predstavnikov ravnateljev. FOTO: Uroš Hočevar
A. V.
A. V.
Zaradi razmer, ki v državi vladajo zaradi koronavirusa, bo letos prvič po dvajsetih letih od uvedbe odpadlo nacionalno preverjanje znanja (NPZ).

Pri odločitvi se je ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec oprla na enotno oceno stroke (Zavoda RS za šolstvo, Državni izpitni center (RIC), ravnatelji...), ki meni, da NPZ letos lahko izpustimo.

»Vse izpitne pole, ki so že pripravljene, bodo na državnem izpitnem centru vseeno dostopne v elektronski obliki. Učenci in učitelji jih bodo lahko uporabili kot dodatno gradivo pri utrjevanju znanja, če bodo želeli,« je nato v uradne sporočilu za medije povedala Simona Kustec.
 

Neupravičene izostanke bodo sankcionirali


image
Simona Kustec: »Vse izpitne pole, ki so že pripravljene, bodo na državnem izpitnem centru vseeno dostopne v elektronski obliki. Učenci in učitelji jih bodo lahko uporabili kot dodatno gradivo pri utrjevanju znanja, če bodo želeli.« FOTO: Mavric Pivk
V intervjuju za Dnevnikov Objektiv, ki bo v celoti objavljen jutri, je ministrica Simona Kustec tudi potrdila, da matura vsekakor bo, a je mogoče, da bo matura drugačna, njen obseg skrčen ali da se bodo roki premikali.

Povedala je še, da bodo sankcionirali vse, ki bodo v šoli na daljavo neupravičeno manjkali. Pri tem bodo učitelji pred ukrepanjem upoštevali osebne okoliščine in stiske družin.

Kustečeva je v intervjuju dejala tudi, da bodo tisti, ki v šoli na daljavo neupravičeno manjkajo, morda tudi sankcionirani. Učitelji bodo morali pred kakršnimkoli ukrepom zanje upoštevati osebne okoliščine in morebitne stiske družin, je opozorila.

Testiranje izvedbe nakazil solidarnostnega dodatka študentom


Enkratni solidarnostni dodatek v višini 150 evrov bo Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport izplačal višješolskim in visokošolskim študentom in študentkam, ki se v študijskem letu 2019/2020 izobražujejo po javnoveljavnih študijskih programih v Republiki Sloveniji, ki se izvajajo kot redni študij, in ki imajo stalno prebivališče v Republiki Sloveniji. Študenti in študentke, ki izpolnjujete pogoje, boste morali izpolniti elektronski obrazec Vloga za izplačilo enkratnega solidarnostnega dodatka študentom, ki bo dostopen na eUpravi. Ministrstvo za izobraževanje, znanost in šport namreč ne razpolaga z vsemi potrebnimi podatki, potrebnimi za izvedbo nakazila. Oddaja vloge je enostavna in zanjo ne potrebujete e-identitete.


Pouk bodo končali 22. maja


Ministrstvo je sicer v četrtek srednjim šolam poslalo nov koledar za letošnje šolsko leto, poroča STA, v katerem so spremenjeni nekateri datumi obeh matur. Koledar opravljanja posameznih izpitov na obeh maturah je skoraj nespremenjen, edina večja sprememba je, da bodo dijaki esej iz materinščine pisali 1. junija, in ne 5. maja.

Z ustnimi izpiti pri maturi naj bi začeli 15. junija, pri čemer sta kot rezerva določena 6. in 13. junij za primer, če šola vseh ustnih izpitov ne bi mogla izpeljati po 15. juniju. Nespremenjeno ostaja tudi, da bodo dijaki zaključnih letnikov pouk končali 22. maja, dijaki drugih letnikov pa 24. junija. Na Državnem izpitnem centru zaradi preprečevanje širjenja novega koronavirusa pripravljajo posebna navodila za izvedbo obeh matur.

Priporočila za ocenjevanje


Ministrica za izobraževanje, znanost in šport Simona Kustec je s sklepom določila ukrepe v zvezi z ocenjevanjem znanja, napredovanja učencev, opravljanjem predmetnih in popravnih izpitov za nemoteno opravljanje vzgojno-izobraževalnega dela v osnovnih šolah v letošnjem šolskem letu. Ocenjevanje znanja se izvaja pred učenci oddelka ali učne skupine, v času izobraževanja na daljavo pa lahko tudi individualno. Pri predmetih, za katere sta s predmetnikom določeni največ dve uri tedensko, se znanje učencev oceni najmanj dvakrat v šolskem letu, pri predmetu, za katerega je s predmetnikom določeno manj kot dve uri tedensko, se znanje učenca oceni najmanj enkrat. Pri predmetih, za katere predmetnik določa več kot dve uri tedensko, se znanje učenca oceni najmanj trikrat v šolskem letu. Znanje učenca se v drugem ocenjevalnem obdobju pri posameznem predmetu oceni vsaj enkrat. Pri ocenjevanju znanja naj učitelj uporablja različne načine ocenjevanja – glede na cilje oz. standarde znanja, učencu, ki pa je v drugem ocenjevalnem obdobju pridobil negativno oceno iz posameznega predmeta, pa mora učitelj omogočiti, da je ocenjen še najmanj enkrat do zaključka pouka v šolskem letu.