Nad koprskimi piloti visi pol milijona evrov konkurenčne klavzule

V podjetju Piloti Koper so napovedali odpustitev ladijskega pilota in voznika čolna. Za svoja člana se je zavzel Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper.

Objavljeno
04. februar 2020 14.13
Posodobljeno
04. februar 2020 16.43
Pilotažo v koprskem pristanišču opravlja podjetje Piloti Koper. FOTO: Piloti Koper
Maurizio Rasman in Arijan Rapuš, ladijski pilot in voznik pilotskega čolna (pilotine) v koprski družbi Piloti, ki opravlja pomorsko pilotažo, sta prejela napoved odpovedi pogodbe o zaposlitvi. Prvi to delo opravlja 16 let, drugi pa 18. Po besedah predstavnika Sindikata žerjavistov pomorskih dejavnosti Mladena Jovičića je razlog v prejemu mejla, v katerem vodstvo omenjenima zaposlenima očita, da nista zanikala pisanja portala Insajder, kar naj bi bilo skrajno absurdno.

Pilotažo v koprskem pristanišču – ladje pri vplutju vodijo pomorski piloti na pilotinah – lahko izvaja vsakdo, ki ima ustrezno licenco uprave za pomorstvo, in vendar samo eno podjetje, Piloti Koper. To namreč zaposluje vse pilote z licenco, saj jih tam tudi usposobijo. »Področje pomorske pilotaže je neurejeno, a za to mora poskrbeti resorno ministrstvo,« nadaljuje Jovičić. Kot je pojasnil, gre za monopol podjetja Piloti, čeprav za to nima koncesijske pogodbe, zaposlene pa ima »v šahu« s sklenitvijo konkurenčne klavzule, ki znaša kar pol milijona evrov. »Imamo pravno mnenje, da taka konkurenčna klavzula ne bi vzdržala presoje sodišča, a kdo bi bil pripravljen tvegati?« izpostavi Jovičić.

image
Maurizio Rasman in Arijan Rapuš, ladijski pilot in voznik pilotskega čolna (pilotine) v koprski družbi Piloti, ki opravlja pomorsko pilotažo, sta prejela napoved odpovedi pogodbe o zaposlitvi. FOTO: Nataša Čepar


»Vodstvo družbe Piloti, kljub doseženemu stavkovnemu dogovoru aprila lani, nadaljuje z represijo, mobingom, šikaniranjem in izživljanjem nad zaposlenimi v družbi. Na udaru sta dolgoletna zaposlena in naša člana, ki sta med prvimi začela opozarjati na nevzdržne razmere v družbi, za kar sta sedaj kaznovana z grožnjo izredne odpovedi o zaposlitvi. To je le pika na i večletnemu ustrahovanju delavcev v podjetju, ki je eskaliralo takoj ko so se opogumljeni delavci sindikalno organizirali,« so v podporo svojima članoma zapisali v sindikatu žerjavistov.

Opozorili so tudi, da so v podjetju sicer usposobili tri nove pilote, ki pa prehitro postajajo samostojni in s tem ogrožajo varnost celotnega pristanišča. Kot so poudarili, gre za zelo odgovorno delo, od katerega je odvisna tudi preprečitev velike gospodarske škode ali celo ekološke katastrofe in smrtnih nezgod. Obregnili so se tudi ob zastarelo opremo in da je po njihovem protestu podjetje le nabavilo več kot 20 let staro dodatno plovilo.

Na ministrstvu za infrastrukturo sicer pripravljajo novo ureditev pomorske pilotaže - neuradno se omenja celo vzpostavitev javne službe -, a za zdaj informacij o tem ne dajejo.


 

image
Ladje pri vplutju vodijo ladijski piloti na pilotinah. FOTO: Piloti Koper
Piloti: sindikat umetno ustvarja izredne razmere


Piloti pa so se prek sporočila za javnost odzvali, da že 24 let nemoteno in neprekinjeno opravljajo pomorsko pilotažo v koprskem pristanišču in da tudi aktualni dogodki ne vplivajo na izvajanje kakovostne, varne in neprekinjene dejavnosti. Navajajo, da Sindikat žerjavistov pomorskih dejavnosti Luke Koper ni reprezentativni sindikat v njihovi družbi. Omenjajo, da naj bi bilo iz določenih medijskih zapisov razbrati, da ta sindikat sodeluje pri ustanavljanju novega državnega podjetja za pilotažo, zaradi česar skušajo ustvarjati domneve o izrednih razmer v koprskem pristanišču.

»Podjetje je v celoti izpolnilo in spoštuje stavkovni dogovor, ki je bil sklenjen aprila lani. Družba deluje nemoteno in ima zaposlenih dovolj licenciranih pilotov in voditeljev pilotskega čolna, ki ladjam omogočajo varno plovbo v koprskem pristanišču ter v drugih delih teritorialnega morja Republike Slovenije,« so sklenili.

Podjetje je v 24-odstotni lasti Valterja Kobeje, preostalo pa je v lasti podjetja samega. Lani so poslovali z 2,6 milijona evrov čistih prihodkov od prodaje in 1,4 milijona evrov čistega dobička. Zaposlujejo 15 ljudi, povprečna mesečna plača v podjetju po besedah Kobeje znaša okoli 3500 evrov bruto, za pilote pa dosega celo 5400 evrov bruto.