Najpomembnejša dela se na Kaninu še niso začela

 Zavod za gradbeništvo še ni določil, kaj je sploh treba popraviti na krožnokabinski žičnici.

Objavljeno
26. november 2015 22.01
Kanin
Blaž Močnik
Blaž Močnik
Bovec – Bovška občina bo gospodarskemu ministrstvu (MGRT) poslala prošnjo za podaljšanje roka za izdajo zahtevkov plačila opravljenega dela pri obnovi kaninskega smučišča. Najpomembnejša se še niso začela in se bodo zavlekla, a bi moral po pogodbi Kanin obratovati do konca decembra.

Po današnjem  sestanku ministrstva in lokalne skupnosti, ki je poleti dobila v last nekdanje smučišče, ni nič manj nejasnosti glede konca obnove oziroma ali z novim letom Kanin ne bo več mogel upati na evropski denar, rezerviran še iz pretekle finančne perspektive. V 5,9 milijona evrov vredni obnovi je bilo evropskega deleža predvidenega kar 3,8 milijona. »V pogodbi so roki določeni in mi jim moramo slediti,« je dejala Margareta Guček-Zakošek, državna sekretarka na MGRT. Občina bi morala vse zahtevke za dela oddati že 7. decembra za poplačila do novega leta, a francoski proizvajalec žičničarske opreme Poma še ni dostavil vseh nadomestnih delov za infrastrukturo. Za material so zahtevali bančno jamstvo, zato je obnova za nekaj tednov skorajda zastala. V Bovec ga bodo dostavili predvidoma šele prihodnji teden.

Še vedno se držijo rokov

»V pogodbi nismo mogli predvideti vsega, zato moramo zdaj zadeve prilagoditi razmeram in prihodnji teden začeti črpati obljubljeni denar,« je dejal predsednik občinske komisije za obnovo Kanina in poslanec Danijel Krivec: »Kar je bilo mogoče narediti brez Pome, je narejeno. Prihodnji teden se bo začela montaža. Še vedno se lahko držimo rokov.« V podjetju Kaskader, ki opravlja glavnino del, pojasnjujejo, da brez nadaljnjih zastojev in presenečenj lahko usposobijo sedežnici Prevala in Skripi. Medtem je sneg že pobelil goro in vprašanje je, koliko dela bodo v zimskih razmerah izvajalci lahko opravili. »Štirisedežnico Prevala je treba nujno usposobiti pred novim letom, pred visokim snegom, sicer bo nastala dodatna škoda« je pojasnil direktor Peter Poljanec.

Trisedežnica je razstavljena in čaka na pregled zavoda za gradbeništvo (ZAG), ki bo šele določil, kaj je treba zamenjati in popraviti. Zadnje velja tudi za največji zalogaj – krožnokabinsko dostavno žičnico. »Še zdaj ne vemo, kaj vse je še treba narediti – ali bo treba menjati kolesja ali ne. Krožnokabinske žičnice do konca sezone po vsej verjetnosti ne bo mogoče usposobiti. Če bi hoteli vse uspešno končati, bi se morali del lotiti 1. maja,« je bil jasen Poljanec. Za tri mesece pripravljalnih del delavci večinoma še niso poplačani. Začetna dela je v manjši meri kreditirala občina. »Tudi če bi bilo vreme boljše, bi zaradi nedodelanega financiranja delali z zmanjšano intenzivnostjo. Nadaljevali bomo, ko bo denar,« je še opozoril.