Ljubljana – Kot porok Ljubljanskemu potniškemu prometu (LPP) za nakup novih avtobusov se bo Mestna občina Ljubljana (MOL) v naslednjem letu zavezala za najmanj za dve milijardi tolarjev, čeprav je že zdajšnji dolg občine – 9,2 milijarde (7,4 milijarde dolgoročnih kreditov in 1,8 milijarde finančnega leasinga) – na pragu 20-odstotne dovoljene kvote zadolževanja, ki jo določa novela zakona o financiranju občin. Dolg na prebivalca znaša 34 tisoč tolarjev in je več kot trikrat višji kot denimo v Mariboru.
Po mnenju podžupana Miloša Pavlice bi se za uresničevanje pomembnih projektov lahko zadolžili še za 4 do 7 milijard tolarjev, saj MOL porabi razmeroma malo za odplačevanje glavnice in obresti.
Nedavno povišanje zakonske meje zadolževanja bo, kot napoveduje Pavlica, ugodno vplivalo na uresničevanje nekaterih načrtovanih projektov. "MOL potrebuje poldrugo milijardo tolarjev za obnovo streh na štiridesetih šolskih stavbah in vrtcih ter denar za uresničevanje programa stanovanjskega sklada, komunalne projekte in obnovo 250 kilometrov občinskih cest. Poleg tega bo občina v naslednjem letu dala poroštvo LPP v višini dveh milijard tolarjev za nakup približno štirideset novih mestnih avtobusov," pravi Pavlica.
Na vprašanje, ali bo ministrstvo za finance dovolilo dodatno zadolževanje MOL, nam je Tamara Kotar iz službe za odnose z javnostjo odgovorila, da bi morebitno vlogo preučilo, izdaja soglasja pa bo odvisna od izpolnjevanja zakonskih pogojev. MOL se lahko zadolži tudi nad 20-odstotno mejo, če anuiteta ne presega zakonsko določene višine, pet oziroma osem odstotkov prihodkov lanskega proračuna.
Več v sobotni tiskani izdaji Dela.