Vransko – Gasilci Gasilske brigade Ljubljana so danes preizkušali svoje sposobnosti intervencijske vožnje na simulatorju, ki so ga v Centru varne vožnje AMZS na Vranskem prvič pripeljali v Slovenijo. Intervencijske vožnje se namreč ne smejo učiti v prometu.
»Intervencijska vožnja, če zanjo ni razloga, je prepovedana. In tako se vozniki gasilskih vozil in drugih na nujni vožnji kar naenkrat znajdejo v položaju, ko morajo prižgati luči in sireno ter se odpeljati,« je vzroke, da so hoteli simulator pripeljati na Vransko, pojasnil inštruktor varne vožnje pri AMZS Danijel Granda. To je simulator za tovorna vozila, tako so ga preizkušali poklicni in prostovoljni gasilci ter vozniki reševalnih vozil, saj večji reanimobili sodijo v C-kategorijo. Največja težava teh voznikov je zagotovo hitrost, je povzel Granda: »Poleg tega pa tudi predvidevanje voznika, kaj se lahko zgodi, kako bo drug udeleženec v prometu odreagiral, ko bo zaslišal intervencijsko vozilo v ozadju. To so situacije, ki se jih v prometu ne da testirati, niti ne na poligonu, omogoča pa jih simulator.«
Tudi s sireno in lučmi neopazni
Granda je dejal, da so gasilci zelo dobri vozniki, da pa je treba ločiti poklicne in prostovoljne: »Njihov problem je samo eden, in to je, da gredo na intervencijo še vedno s srcem, ne pa z glavo. Gasilstvo je poslanstvo, vedno so pripravljeni pomagati, tudi zato se večkrat ne zavedajo stopnje tveganja, v katero se s svojo vožnjo spuščajo.« Razlike Granda opaža tudi pri spremembah scenarijev in pri kompleksnejših situacijah v simulatorju: »Pri profesionalnih voznikih in poklicnih gasilcih je odziv zelo umirjen, medtem ko je pri prostovoljnih zelo buren, kar lahko večkrat privede do napake.«
Gasilci ljubljanske gasilske brigade so povedali, da je vožnja v prometu vendarle drugačna od simulatorja. »V simulatorju je težje, tudi preglednost je čisto drugačna kot v naših vozilih,« je povedal Robert Gostiša. Pravi, da je dobro, da so preverili odzive tudi v takšnih razmerah, čeprav jih v resničnosti skoraj ni: »V simulatorju je več nepredvidljivih dogodkov. V realnosti se skoraj ne zgodi, da bi ti kar nekdo skočil na cesto med intervencijo.«
So pa gasilci v en glas opozarjali, da so njihova največja težava na cesti pravzaprav drugi vozniki, ki jih kljub sireni in lučem ne opazijo. »Nekateri se celo ustrašijo sirene, potem pa ne vedo, kaj bi naredili, in se ustavijo kar pred našim vozilom. Na take je treba zelo paziti. Vozniki pa morajo gledati tudi v ogledala, ne samo naprej, z glasbo do konca in telefonom v roki,« je poudaril Gostiša.
Simulator so si na Vranskem izposodili iz Nemčije za 14 dni, načrtujejo, da bi ga znova pripeljali prihodnje leto.