Obeta se hitra cesta Koper-Dragonja

Krajani Dragonje so po dogovoru z vladnimi in občinskimi predstavniki odpovedali napovedani protestni shod zaradi začetka gradnje schengenskega mejnega prehoda.

Objavljeno
16. oktober 2006 22.00
Meja ob Dragonji
Piran - Krajani Dragonje in drugih obmejnih vasic so po današnjem dogovoru s predstavniki ministrstev za javno upravo, okolje in prostor, za promet, Družbe za avtoceste (DARS) in piranske občine odpovedali za danes napovedani protestni shod proti načrtovani razširitvi tamkajšnjega mednarodnega mejnega prehoda in gradnji terminala za tovorni promet, so povedali udeleženci srečanja v Piranu.

Minister za javno upravo Gregor Virant je po koncu pogajanj izrazil zadovoljstvo, da so dogovore dosegli v strpnem ozračju. Problem mejnega prehoda Dragonja je po njegovih besedah predvsem problem prometa, ki poteka skozi naselje Dragonja, prav tako meni, da ne gre le za problem razširitve mejnega prehoda. Za rešitev teh problemov bodo znotraj vlade oblikovali projektno skupino, ki se bo srečevala mesečno, ter poročala in se dogovarjala o realizaciji izgradnje novega mejnega prehoda Dragonja in ostale potrebne infrastrukture. Po njegovih besedah država ni vztrajala pri tem, da je bilo vse speljano brez napak in pomanjkljivosti, prav tako na drugi strani prizadeti krajani Dragonje niso vztrajali pri napihovanju teh napak, tako da so lahko poiskali rešitev. Minister Virant je prepričan, da so sprejete rešitve prave in pozitivne.

Predstavnica krajanov Dragonje Ingrid Mahnič je povedala, da ni pričakovala tako pozitivnega dogovora, in dodala, da še naprej pričakuje tako podporo piranske občine kot tudi države, da omenjeni dogovor ne bi ostal samo pri obljubah.

Današnjega srečanja se je udeležil tudi podpredsednik državnega zbora Marko Pavliha, ki je z sestankom prav tako zadovoljen. Ta lahko po njegovem mnenju služi kot primer pravilnega in učinkovitega delovanja politike ter dobrega sodelovanja med lokalno, izvršilno in zakonodajno oblastjo v imenu tistega kar je najpomembneje, to je pomagati ljudem. To pa je po njegovih besedah najpomembnejša naloga politike.

Krajani Dragonje zagrozili s protestom

V primeru neuspeha pogajanj so sicer krajani Dragonje zagrozili s protestom, ker naj bi terminal začeli graditi na nekaterih zemljiščih, ki so v lasti krajanov in za katere še ni bil končan postopek razlastitve. Prav tako so želeli opozoriti na preveliko prometno obremenitev, ki bi jo takšen terminal prinesel, ter zahtevali gradnjo obvozne ceste do mejnega prehoda. Predstavniki ministrstev za okolje in prostor in za javno upravo ter občine Piran so krajanom zagotovili, da bodo državni lokacijski načrt za mednarodni mejni prehod Dragonja dopolnili in v njem upoštevali tudi zahteve krajanov glede gradnje obvozne ceste.

Županja občine Piran Vojka Štular je po razpravi predstavila v petih točkah sprejeti dogovor. Na pobudo ministrstva za javno upravo bodo tako dopolnili državni lokacijski načrt za mednarodni mejni prehod Dragonja z začasno obvozno cesto za potrebe odvijanja lokalnega prometa ter pripravili terminski plan spremembe in izgradnje obvozne ceste. V drugi točki glede postopka razlastitve bo z vsakim lastnikom zemljišča opravljen razgovor, v primeru zahtev po nadomestnem zemljišču pa bo zahtevek rešen v okviru razpoložljivih možnosti. V tretji točki so se udeleženci razprave dogovorili, da bo v skladu s predpisi in dosedanjo prakso ministrstva za javno upravo izplačana odškodnina za uničene pridelke in drugo morebitno škodo.

V četrti točki so udeleženci odločili, da bo državna cesta, ki poteka znotraj naselja urejena s pločniki in razsvetljavo, kar bo financirala Občina Piran, prav tako bodo uredili prehode za pešce in protihrupno zaščito, kar pa bo financiralo ministrstvo za promet oz. Direkcija Republike Slovenije za ceste (DRSC). V peti točki so se dogovorili za sprejetje uredbe o državnem lokacijskem načrtu za hitro cesto Koper Dragonja, ki bo sprejeta najkasneje do leta 2007, pod pogojem, da bodo postopki priprave državnega lokacijskega načrta z lokalno skupnostjo potekali brez zapletov. Poleg tega naj bi hitro cesto uvrstili v nov nacionalni avtocestni program. K odkupovanju zemljišč, pridobivanju gradbenega dovoljenja, ter izgradnji hitre ceste iz smeri Dragonje proti Kopru, pa naj bi pristopili takoj po sprejetju državnega lokacijskega načrta, so še sklenili na današnji razpravi.