Obnova cestninskih postaj v sumljivih okoliščinah

Več deset tisoč evrov bi po besedah ministra Černača stala obnova cestninske postaje Log, a cene ne pozna niti Dars.

Objavljeno
07. november 2012 09.52
avtocesta
Dejan Karba, notranja politika
Dejan Karba, notranja politika

Ljubljana – Odstranitev cestninskih postaj je z akcijskim načrtom vlade iz leta 2009 predvidena kot ukrep vzpostavljanja prostega prometnega toka, v katerem je hitrost vožnje motornih vozil najmanj sto km na uro. A realnost je precej drugačna.

Dars je akcijski načrt vlade najprej nameraval izvesti postopno, skupaj z uvedbo elektronskega cestninskega sistema. Vendar je mednarodni javni razpis za vzpostavitev tega sistema po sklepu vlade letos na začetku marca ustavil. Ustanovljena je bila delovna skupina za pripravo, koordinacijo in izvedbo projekta rušenja cestninskih postaj, ki so jo sestavljali predstavniki Darsa in pristojnega ministrstva. Skupina je pripravila usmeritve za pilotni projekt preureditve cestninske postaje Log, pripravljala pa je tudi dokumentacijo za javni razpis za izbiro najugodnejšega ponudnika.

Nesporazum z Darsom

Minister Zvonko Černač je 20. aprila letos Darsu z odredbo naložil, naj odstrani sredinske otoke na vinjetnih stezah na cestninski postaji (CP) Log. Dars je ministrstvu odgovoril z dopisom, v katerem so pojasnili pravne, finančne, varnostne in tehnične vidike projekta ter pojasnili razloge, »zakaj projekta ni mogoče izvesti tako, kot pričakuje minister«. Odgovora, pravijo viri iz Darsa, niso prejeli, »namesto tega nas je presenetila poteza ministra, ki je napovedal, da bo to na račun družbe storil nekdo drug«.

Znano je, da je Černač zadevo nato vzel v svoje roke in junija letos svojemu ministrstvu odredil pripravo razpisa, o katerem je pravna služba ministrstva pozneje ugotovila, da ni skladen z zakonom. Izkazalo se je namreč, da ministrstvo ni pristojno za oddajo tega javnega naročila. Nanj se je sicer prijavilo šest ponudnikov, cene za celostno preureditev cestninske postaje (brez DDV) pa so znašale od 537.836 do 812.434 evrov.

Dars naroči umik otokov

Po »padcu« Černačevega razpisa je umik betonskih otokov s CP Log in Torovo naročila in oddala svojim pogodbenim partnerjem družba Dars. Čeprav zdaj zatrjujejo, da so bila vsa takratna naročila del oddana skladno z zakonodajo, nam na vprašanje, kaj vse vključuje popis del na CP Log in Torovo, za ceno okoli 40.000 evrov, niso odgovorili. Po mnenju ovaditeljev Černača in nove Darsove uprave, ki prihajajo z ministrstva za infrastrukturo in promet – ovadba je namreč podpisana, in ne anonimna, kot ugiba minister Černač –, je bilo izvedeno tudi nezakonito drobljenje razpisa.

Zakaj naročilo male vrednosti ni bilo objavljeno na portalu javnih naročil ter kateri izvajalci so bili vključeni v dela, ki so potekala avgusta in septembra, ne vemo. Na ta vprašanja nam v Darsu niso odgovorili, prav tako ne, kdo je bil koordinator izvajalcev. Ne vemo niti tega, koliko bo stala celostna vzpostavitev prometnega toka vinjetnih vozil na CP Log in Torovo. »Več deset tisoč evrov,« kot ocenjuje minister Černač, zagotovo ne, pravijo naši viri.

Prav cena ostaja največja neznanka tega projekta. Iz magnetograma DZ je razvidno, da je Černač na seji 24. septembra letos Alenki Pavlič (PS) o obnavljanju CP povedal, da je nova uprava Darsa »zagotovila izvedbo vseh potrebnih aktivnosti za približno desetkrat nižjo ceno od te, ki je bila ponujena na razpisu ministrstva«. Istega dne je Matej Malgaj (Dars) za Kanal A povedal, da končne cene na Darsu še nimajo: »Ko bomo dokončali razpis končne faze, bomo pridobili ponudbe in na podlagi pridobljenih ponudb bo znana končna cena.«

Ministru Černaču smo v ponedeljek poslali konkretna vprašanja, a odgovorov nanje do konca redakcije nismo prejeli.