Portorož – V slovenskem in portoroškem turizmu se hvalijo z rekordno letino in trajnostnim turizmom, v portoroških hotelih Metropol, ki so v lasti hrvaške Liburnije Riviera Hoteli, pa hočejo čim več stalnih delavcev odpustiti in namesto njih zaposliti ceneno prekarno delovno silo. Poznavalci opozarjajo, da se to v turizmu, ki si prizadeva za kakovost, ne izide.
Hrvaški lastniki portoroškega hotela Metropol si očitno zelo prizadevajo, da bi poslovali čim ceneje in iz Metropola potegnili čim večji dobiček. Že lani so odpuščali redno zaposlene, pred dnevi pa so spet začeli pogovore z redno zaposlenimi in jim predlagali podpis pogodbe o sporazumni prekinitvi rednega delovnega razmerja zaradi nesposobnosti. Tako so se odpuščanja lotili zato, da bodo potem lahko na njihova delovna mesta zaposlili nove, cenejše delavce, seveda le za določen čas, pravi sekretarka regijskega odbora sindikata gostinstva in turizma z ZSSS Irena Valenti. Dejala je, da se delavci nočejo izpostavljati, ker so sicer izpostavljeni šikaniranju in ker jim obljubljajo, da v primeru lojalnosti lahko upajo na zaposlitev tudi po tem, ko bodo odpuščeni. »Vsem delavcem svetujemo, naj nikakor ne sprejmejo take ponudbe,« pravi Irena Valenti.
Študentom od enega
V Hotelih Metropol na vse te očitke in novinarska vprašanja ne odgovarjajo in ves čas ponavljajo: »Svoje poslovne politike ne komentiramo.« Na Hrvaškem imajo z veliko večino zaposlenih sklenjene le pogodbe za določen čas. Ta vzorec hočejo očitno prenesti tudi v Portorož. Generalni sekretar Obalne sindikalne organizacije Damjan Volf pravi, da tak način zaposlovanja postaja nekakšen vzorec, ki ga bodo prej ali slej posnemali še drugi hotelirji v Portorožu in po Sloveniji. Tako Volf kot Valentijeva sta prepričana, da je to lahko usodno za turizem, ki hoče graditi na trajnostnih principih in kakovosti. Nekdanji direktor prodaje v Hotelih Metropol in ocenjevalec kategorizacij hotelov Ivan Silič je pojasnil, da slovenski predpisi sicer ne določajo obveznega števila zaposlenih za hotel kategorije pet zvezdic, toda po mednarodnih standardih je logično, da bi tak hotel moral imeti vsaj polovično število zaposlenih glede na število sob. Portoroški turizem je že zdavnaj preživel čas, ko je posloval le štiri mesece na leto in da si mora vsaka hotelska hiša, ki hoče ponujti kakovostne storitve, poslovati čim večji del leta.
Vir: Delo
Zaposleni razočarani
Inšpektor je ugotovil tudi nepravilnosti pri zagotavljanju zdravstvenih pregledov delavcev, usposabljanju delavcev in Metropolu izdali tudi v teh primerih ureditveno odločbo. S področja nadzora varnosti in zdravja pri delu so mu izdali upravno odločbo za odpravo nepravilnosti na električnih instalacijah in izrekli opozorilo zaradi pomanjkanja zdravstvenih spričeval zaposlenih študentov. Avgustovski nadzor delovnih razmerij še nikončan, toda inšpektorji so ugotovili napredek pri zagotavljanju varnosti in zdravja v primerjavi z lanskim letom. Zaposleni, ki so pričakovali hude kazni za delodajalce, so nad takimi ukrepi razočarani.
Hoteli Metropol nimajo težav samo z zaposlenimi. V hudih sporih so tudi z najbližjimi sosedi (Casinojem, Papriko ...) zaradi upravljanja in gospodarjenja skupne stavbe oziroma objektov, z Okoljem Piran pri upravljanju plaže, sredi avgusta so izklopili elektriko Casinoju in več gostincem, odpovedali so treninge plavalcem lokalnega plavalnega kluba Biser Piran, odklanjajo sodelovanje z lokalno turistično organizacijo ...
V Hotelih Metropol je v sezoni zaposlenih 135 delavcev, od tega od 50 do 60 redno in večino teh bi radi nadomestili s prekarnimi delavci.