Omerzel nad Bratuškovo in Čuferja, medtem pa kabinet predsednice vlade vrača udarec

Omerzel: Za prevoze dijakov, vzdrževanje cest in javno železniško infrastrukturo bi potrebovali dodatnih 115 milijonov evrov. Kabinet predsednice vlade: če je zmanjkalo denarja, je to posledica neodgovornega dela.

Objavljeno
14. maj 2014 13.18
Posodobljeno
14. maj 2014 13.18
A. S., N. G., Gospodarstvo
A. S., N. G., Gospodarstvo

Ljubljana - Minister za infrastrukturo in prostor v odhajanju Samo Omerzel je na na hitro sklicani tiskovni konferenci ostro kritiziral takisto odhajajočo predsednico vlade Alenko Bratušek in finančnega ministra v odhajanju Uroša Čuferja, ker država ne zagotovi denarja za prevoze dijakov, za vzdrževanje državnih cest, zaradi česar je ogrožena varnost, in za javno železniško infrastrukturo, kar hromi gospodarstvo.

Kot je dejal na današnji novinarski konferenci po včerajšnjem sestanku s premierko in finančnim ministrom, sam že od novembra opozarja na potrebo po denarju za te namene, a finančno ministrstvo njegove predloge vedno zavrača. Dodal je, da potrebujejo dodatnih 115 milijonov evrov.

Ministru Omerzelu je prekipelo po torkovem sestanku z Alenko Bratušek in Urošem Čuferjem, ki sta povedala, da denarja preprosto ni, nekaj ur kasneje pa je finančni minister, ki opravlja posle, na finančni konferenci po Omerzelovih besedah razlagal, da ima država štiri milijarde evrov in da ni nobenih problemov.

Pred koncem šolskega leta po besedah Sama Omerzela zmanjkuje sredstev za subvencioniranje prevozov dijakov in študentov; na mesec bi potrebovali okrog 6 milijonov evrov, za cestne prevoznike je denarja že zmanjkalo. Odhajajočemu ministru se zdi nedopustno, da bi s prevozi obremenjevali družinske proračune. Mesečna vozovnica za vožnjo z vlakom na razdalji 60 kilometrov stane 150 evrov, za vožnjo z avtobusom pa 187. Dijaki in študentje zanjo plačajo 35 evrov; ob uvajanju tega sistema je država pri štipendijah ukinila dodatek za prevoz.

Za čiščenje državnih cest je šlo po žledu 8,7 milijona evrov. Samo Omerzel pravi, da je na finančne probleme začel opozarjati novembra lani, a so na finančnem ministrstvu vse predloge, tudi take, ki so jih na infrastrukturno-prostorskem ministrstvu popravljali in krčili, zavračali. Da državne ceste razpadajo, na pristojni direkciji opozarjajo že leta, ob zaporah mostov – denar je še vedno le za sanacijo dveh od 15 najbolj kritičnih – pa je ob nemoči odstopil direktor DRSC Gregor Ficko. Na vprašanje Dela, zakaj ni odreagiral vsaj že takrat, je Samo Omerzel samo ponovil, da je skupinski igralec.

Javna železniška infrastruktura je bila zastarela že pred žledom, ki je povsem uničil zgornji ustroj notranjske proge, ki jo bo treba (vsaj med Borovnico in Pivko, op. a.) ponovno elektrificirati, dotlej pa po njej Slovenske železnice vozijo tovorne vlake (potniških še nekaj mesecev ne bodo, op. a.) z dizelskimi lokomotivami, kar prevozniku mesečno poviša stroške za milijon in pol evrov.

Ministrstvo za infrastrukturo in prostor je pripravilo in poslalo predlog vladnemu odboru, kako sanirati javno železniško infrastrukturo, a vlada predloga še ni obravnavala, bi ga pa po Omerzelovih tudi kot tehnična lahko. Za najbolj nujna dela bi potrebovali 45 milijonov, za popolno sanacijo 70, za nadgradnjo s posodobitvijo pa 90 milijonov. Samo Omerzel se zaveda, da je urejena infrastruktura pogoj za gospodarski razvoj, vendar tega, razen pri avtocestah, po njegovih besedah v Sloveniji niso prepoznali.