Osamljen kot Noe ob Dravi gradi ladjo

Moderna lesenjača Melanija bo prevažala petične goste. Prvič 4. julija.

Objavljeno
18. april 2017 22.15
Mateja Kotnik
Mateja Kotnik
Muta – Pri Mitnici na Muti, streljaj od glavne ceste Dravograd–Maribor, domačin David Herzog Leitinger uresničuje drzno idejo o sodobni dvoetažni lesenjači. Splavil jo bo 4. julija in z njo po Dravi vozil petične goste.

Pred začetkom gradnje lesene konstrukcije mora Leitinger enajst ton težek kovinski ponton, ki so ga izdelali v vuzeniškem podjetju Bijol, z rečnega brega spraviti v reko. To se bo predvidoma zgodilo do petka, ko bo Leitinger svojo idejo s pomočjo makete, tehnične dokumentacije, idejnih skic in načrtov predstavil v Galeriji Ravne. Kovinski ponton bo nad vodo najprej držalo 169 plastičnih sodov prostornine 220 litrov, kasneje pa jih bodo nadomestili kovinski. »Jekleno konstrukcijo, na kateri bom ladjo gradil iz lesa, bomo v reko prestavili s pomočjo tridesettonskega dvigala,« je napovedal Leitinger. 

Kovinski ponton v dolžino meri sedemnajst metrov in pol, v širino pa sedem in pol. Zvarili so ga v podjetju Bijol, kjer so ocenili, da bo Davidova lesenjača zagotovo postala biser na tem delu Drave. »Jekleno konstrukcijo so zvarili naši najboljši varilci, dobavitelji barv pa so nam pomagali pri izbiri primernega zaščitnega nanosa. Niti trikilometrski transport od podjetja do Mitnice ni bil preprost, čeprav je ponton sestavljen iz modulov in ni zahteval izrednega prevoza. Dokončno je dobil svojo obliko na rečnem bregu,« so pojasnili v Bijolu. 

Brez vriskanja in popivanja

»Občina Muta ni neposredna investitorica pri projektu, a kljub temu podpiramo pobudo zasebnika in po svojih močeh omogočamo gradnjo ladje, ki si jo je Leitinger zamislil kot udeleženec programa Podjetno v svet podjetništva pod okriljem Regionalne razvojne agencije Koroška,« pravi župan Mute Mirko Vošner. Leitingerju so zagotovili prostor za gradnjo in privez, ki je še zamuljen, a ga bodo pravočasno očistili. »Leitinger se je lotil težkega projekta ne samo zaradi zahtevne gradnje, temveč tudi zaradi trženja plovnega objekta. Meri na zahtevnejše goste, kakršnih doslej domači splavarji po Dravi niso vozili. Na Leitingerjevi lesenjači ne bo vriskanja, popivanja in petja,« meni Vošner, ki ne dvomi, da bo Melanija, kakor je Leitinger ladjo poimenoval, zapolnila neizkoriščene turistične potenciale reke Drave. 

Z največ tremi vozli na uro

Za leseni del plovnega objekta, ki spominja na parnik iz industrijskih časov, bo potreboval šestindvajset kubičnih metrov macesnovega, borovega in drugega lesa. Kabina bo ena, velika z manjšo kuhinjo in veliko mizo za goste. Na zgornjo ladijsko palubo bo vodilo dvoje krožnih stopnic. Mladi arhitekt Miha Štefl, ki je Leitingerjevo idejo za plovilo prenesel na papir, pravi, da bo plovba z lesenjačo udobna. Poganjala jo bosta dva zunajkrmna motorja s po sto konjskimi močmi. Največja hitrost bo tri vozle. Melanija bo lahko sprejela petdeset gostov. Plovilo bo upravljala tričlanska posadka s kapitanom na čelu.  David Herzog Leitinger, po izobrazbi akademski kipar, ki se je naložbe lotil s finančno pomočjo somišljenikov, pravi, da se za gradnjo plovila zanimajo ljudje od blizu in daleč. Ladja je zasnovana preprosto in je cenovno dostopna, njena odlika pa sta tudi sestavljivost in možnost transporta. Projekta se je lotil, da bo reki vrnil njeno plovnost, ljudem pa približal njene lepote.