Ovire pri gradnji prometnic

Državni zbor ob delu Darsa o javnem naročanju in umeščanju v prostor

Objavljeno
21. januar 2014 18.50
SLOVENIJA,LOGATEC,7.12.2012.NA NOTRANJSKEM JE ZAPADLO ZZE VECC KOT 40 CM SNEGA, PA SSE VEDNO SNEZZI.NA SLIKI ZASNEZZENA PRIMORSKA AVTOCESTA FOTO LJUBO VUKELIČ/DELO
A. S., Gospodarstvo
A. S., Gospodarstvo

Ljubljana – Državnozborski poslanci so v zadnji dekadi januarja 2014 razpravljali o tem, kako je državna avtocestna služba izvajala nacionalni plan izgradnje in razvoja avtocest (NPIA) v letih 2010, 2011 in 2012. Ivan Vogrin je (upravičeno) predlagal, da poslanci poročila znajo prebrati, v parlamentu pa naj bi raje govorili, kako premakniti stvari z mesta.

Premikati pa bi imeli kaj. Na primer postopke javnega naročanja. Razpravo o tem je spodbudil državni svetnik Jernej Verbič, poslanci pa so dobili na mizo tudi zapisana stališča vlade. Po teh je postopek javnega naročanja nadpovprečno učinkovit, bo pa po spremembi evropske zakonodaje pripravljen tudi nov slovenski zakon. Zvonko Lah, SDS, je vedel povedati, da je bilo zaradi javnega naročanja na avtocestah narejeno veliko škode. Posebej v povezavi s stečaji gradbincev in nepoplačanimi podizvajalci.

Darsova poročila lepo pokažejo na težave pri načrtovanju in umeščanju v prostor, je ugotavljal Ljubo Žnidar, SDS. Vehementno povečanje Nature 2000 bo prineslo velike ovire: že sedaj se prometnice umeščajo v prostor pet, pa tudi deset let. Žnidar ne razume vlade, da ob spremembah na gradbenem trgu ne prilagodi zakonodaje o javnem naročanju. Nobenega velikega projekta avtocestne družbe ali cestne direkcije ni, pri katerem ne bi bilo velikih težav. Mimogrede je Žnidar Dars še poprosil, da naj poceni letne karte za dnevne migrante, ki se vozijo skozi karavanški predor: sedanjih 2210 evrov Evropa pač ne pozna.

Tretjo razvojno os se umešča v prostor že od leta 2004, je opozoril Srečko Meh, SD, ki zahteva takojšnjo umestitev, pa Natura 2000 gor ali dol. Tudi kakšna civilna iniciativa proti predlagani trasi se bo vedno našla: kdo pa si želi avtocesto na dvorišču.

Prejšnji minister za infrastrukturo in prostor Zvone Černač – sedanji Samo Omerzel je na sejo poslal državnega sekretarja Bojana Babiča – je ob dejstvu, da čaka Dars med letoma 2014 in 2018 odplačilo visokih obveznosti, predlagal, da bi tudi odbor, tako kot državni svet, predlaga vladi, da 23 poroštvenih zakonov preoblikuje v enega samega. A ga je predsednik odbora Samo Bevk, SD, zavrnil, češ da bi ob pisnem predlogu o tem lahko razpravljali na eni od prihodnjih sej odbora – tako ali tako je cestna problematika zelo aktualna.