Padla je tudi maska

Dan po odprtju težko pričakovane prometne povezave promet pod Šentviškim hribom teče. Kljub dvomom, ki so nastali po odpadanju ometa.

Objavljeno
02. julij 2008 21.24
Aleš Stergar
Aleš Stergar

Šest ur po tem, ko je po najdražjem slovenskem avtocestnem projektu stekel redni promet, je z enega kvadratnega metra stropa šentviškega predora odpadlo za četrt prostorninskega metra dva meseca starega protipožarnega ometa, nameščenega na kovinsko ploščo, ki je pod gorenjsko železniško progo v četrt stoletja stari galeriji zadrževala pronicanje vode. Promet se je ustavil za sedem ur, v tem času pa so escetejevi delavci očistili odpadke in odstranili omet še s preostalih štirih podobnih plošč. Preostalih več kot trinajst tisoč površinskih metrov stropa je po zagotovilih izvajalca celotnega posla (SCT), naročnika (Dars) in prometnega ministra požarno varnih, predor pa varen za promet.

 

Dan po odprtju težko pričakovane prometne povezave promet pod Šentviškim hribom teče. Kljub dvomom, ki so nastali po odpadanju ometa. Če je bilo takojšnje avtomatsko zaprtje predorov odličen preizkus sistema in s tem dobra stran dogodka, je bila sreča v nesreči to, da okrušek ni padel na kakšno vozilo. Ko pa je bil predor enkrat zaprt, ne bi bilo malo tistih, ki ne bi zamerili, če bi ostal zaprt še do sredine avgusta, ko se bodo sedanjemu turističnemu prometu spet pridružili vsakodnevni migranti.

 

Dobro, seveda bi se vsi muzali, toda predor je tehnični projekt, ne pa politični. Pa če se hočejo na odprtjih slikati vsi politiki, kar jih premoremo. In pod šentviškim hribom se je zadnjega pol leta - s približevanjem državnozborskih volitev - preveč mudilo. Od tod glasovi v zadnjih mesecih, da predora do roka ne morejo urediti, in pritiski, da je rok nepremakljiv. Če je bil razlog za naglico političen, potem je na tem mestu seveda mogoče takoj postaviti vprašanje objektivne odgovornosti.

 

Tehnično je odgovoren tisti, ki je privolil v očitno neustrezno metodo nanosa protipožarnega ometa. Objektivno pa sta bila tudi zaradi šentviškega predora odstavljena tako prejšnji prometni minister kot prejšnje vodstvo državne avtocestne družbe. Hkrati s protipožarnim ometom je torej padla tudi maska. Še enkrat dobro. Saj je predor tako ali tako v šestmesečnem poskusnem obratovanju. In ne izzivajmo še naprej sreče in ne preizkušajmo varnostnih naprav. Vemo, da delujejo.