Pet ponudb in nova revizija za Poljansko obvoznico

Še pred koncem zbiranja ponudb za drugo in tretjo etapo je zahtevek za revizijo vložilo Gradbeno podjetje Tržič.

Objavljeno
12. avgust 2013 17.31
Gradnja predora Poljanske obvoznice Škofje Loke. Škofja Loka, 12.08. 2013
Marjana Hanc, Kranj
Marjana Hanc, Kranj

Škofja Loka – Po Poljanski obvoznici bi moral ta mesec steči promet. Toda včeraj so na Direkciji RS za ceste (DRSC) že na tretjem razpisu šele odpirali ponudbe za drugo in tretjo etapo gradnje, ki je bila ustavljena zaradi stečaja ajdovskega Primorja. A obeta se nov zaplet: že 9. avgusta je namreč Gradbeno podjetje Tržič vložilo zahtevek za revizijo razpisne dokumentacije.

Cenovno najugodnejšo ponudbo za dokončanje del na drugi in tretji etapi obvoznice je s 24,08 milijona evrov oddalo podjetje Integral inženjering, a. d., Bosna in Hercegovina in partner Gorenjc d. d., najdražji je bil avstrijski Strabag, ki bi dela dokončal za 29,4 milijona evrov. Prijavili so se še Euroasfalt iz BiH, hrvaška Hidroelektra Niskogradnja, in Gorenjska gradbena družba (GGD) s partnerjema OHL ŽS a. s. in Iskra Sistemi.

Včeraj so iz DRSC sporočili, da bodo ne glede na ta zahtevek Gradbenega podjetja Tržič, ki je hčerinska družba prav tako prijavljene GGD, nadaljevali postopek oddaje javnega naročila. Pritožbo bodo v reševanje odstopili Državni revizijski komisiji. Zaradi novega zahtevka za revizijo je še bolj ogroženih 27 milijonov evrov odobrenih evropskih sredstev za obvoznico, ki je bila na začetku ocenjena na 43 milijonov evrov.

Zgodovina, cesta pa vse dražja

GGD je bil po stečaju Primorja na prvem ponovljenem razpisu izbran za nadaljevanje gradnje druge in tretje etape obvoznice, a je partnerju neizbrane družbe Collini Lavori – družbi CVP inženiring, gradbeništvo in storitve, uspelo z revizijskim zahtevkom doseči ponovitev razpisa. Ponudbe, ki so jih izvajalci poslali na drugi razpis DRSC, so bile vredne od 23,1 do 33,3 milijona evrov, poleg GGD (25,2 milijona evrov) pa sta se prijavila še avstrijski Strabag (28,9 milijona evrov) in hrvaška družba Hidroelektra Niskogradnja (26,9 milijona evrov).

Razpis je znova padel, ker je zahtevek za revizijo razpisne dokumentacije in objave javnega naročila štiri minute pred iztekom roka (15. maja) po pooblastilu podjetja Sefo gradbeništvo vložil odvetnik Franci Kodela. Revizorji so razpisno dokumentacijo razveljavili na pobudo družbe, ki nima nobenih referenc, ima zaprte račune in ne plačuje davkov, so precej jezni ugotavljali na DRSC in tudi javno dvomli, da se bo Sefo prijavil na nov razpis. Kot se je izkazalo včeraj, se res ni.

Manjka še 125 metrov predora

Primorje, ki bi drugo in tretjo etapo zgradilo za 15,7 milijona evrov, je od avgusta 2010 do julija lani opravilo za štiri milijone evrov gradbenih del. Med drugim so izkopali 514 od skupaj 647 metrov dolgega predora. Najzahtevnejša dela še niso opravljena, je lani ugotavljal DRSC, ki je nato v razpisu za izvajalca nadaljevanja del v predoru navedel ceno 19 milijonov evrov. Na tem delu trase Poljanske obvoznice je treba izkopati še 125 metrov predora in 250 metrov reševalnega rova.

Opraviti je treba še vsa betonska dela v predoru, namestiti elektro- in strojno opremo, dokončati mostove, podvoza in zidove na trasi od predora do križišča v Zmincu, namestiti protihrupno zaščito ter dokončati traso samega cestišča. Če ne bi bilo zapletov z izborom ponudnika, bi gradnjo nadaljevali že lani konec leta, tako pa se bo vse skupaj, tudi zaradi novega zahtevka za revizijo, zavleklo najmanj v letošnjo jesen.