Plinski terminali so ekološka bomba

Mednarodno okoljsko združenje Alpe Adria Green je pred parlamentom pripravilo protestni shod, s katerim želijo opozoriti politiko, da se čim prej odloči o stališču do postavitve terminalov v Tržaškem zalivu.

Objavljeno
09. november 2009 14.13
Tržaški občinski svet se na seji v četrtek ni opredelil do gradnje plinskih terminalov
Ti. K./STA
Ti. K./STA
Ljubljana - Mednarodno okoljsko združenje Alpe Adria Green (AAG) je pred poslopjem DZ pripravilo protestni shod, s katerim želi politiko opozoriti, naj se čim prej odloči o stališču do postavitve terminalov v Tržaškem zalivu. Protestniki so znova opozorili, da so plinski terminali ekološka bomba in za Slovenijo nesprejemljivi.

Protestnega shoda se udeležuje okoli 15 predstavnikov slovenskih in italijanskih okoljevarstvenikov in Mladi forum SD, podporo pa je prišel izreči tudi poslanec Zaresa Franci Kek. Ta je pojasnil, da danes od vlade pričakuje, da zaščiti kakovost življenja slovenskih državljanov.

 

Kot je ob robu protestnega shoda povedal predsednik AAG Vojko Bernard, bo Evropska komisija njihovo pritožbo, ki so jo poslali proti gradnji terminalov, po vsej verjetnosti obravnavala prednostno. Nekdanja evropska poslanka Mojca Drčar Murko pa je izpostavila, da so plinski terminali okoljski, varnostni in politični problem.

 

Bernard, ki sta ga spremljala italijanski predstavnik v AAG Roberto Giurastante in Slovenka, ki živi v Italiji, tudi predstavnica AAG, Nevia Babič, je predsedniku DZ Pavlu Gantarju izročil memorandum, s katerim DZ pozivajo, naj se odločno izreče proti gradnji plinskih terminalov.

 

Gantar je ob prejemu memoranduma ocenil, da je slovenska vlada o omenjeni problematiki doslej ukrepala "razmeroma ustrezno". Če bo v prihodnje vlada pokazala omahovanje, Gantar ne izključuje možnosti, da se bo parlament na to temo tudi sestal. Gantar bo sicer DZ obvestil o pobudi, ki jo je danes prejel s strani AAG, zaenkrat pa obravnava o tej problematiki v DZ ni predvidena.

 

Kot je pojasnil, sta Slovenija in Italija članici EU, obe pa zavezuje skupna okoljska zakonodaja. Vlagatelj projekta v Italiji mora po njegovem mnenju slovenski strani izročiti vse dokumente, ocene in presoje, ki so pri tem potrebne.

 

Vse raziskave o takšnih projektih, kot sta postavitev plinskega terminala na kopnem v Žavljah in v Tržaškem zalivu, so po Gantarjevem mnenju dobrodošle. Ob tem pa je izrazil dvom, da je takšen objekt v Tržaškem zalivu resnično okoljsko sprejemljiv.

 

"Osebno ocenjujem, da ne en ne drug projekt v razmerah in dimenzijah kot sta načrtovana, nista primerna," je povedal. Gantar pričakuje, da bosta slovenska in italijanska stran jasno postavili zahtevo, da mora presoja teh stvari potekati v skladu z evropsko zakonodajo.

 

Potem ko je predstavnike AAG sprejel Gantar so se sprehodili do italijanskega veleposlaništva, kjer pa jih niso sprejeli. Tako so memorandum izročili policistu pred veleposlaništvom.

 

Problematika gradnje plinskih terminalov v Tržaškem zalivu in na kopnem v Žavljah pri Trstu že dlje časa buri duhove v politični in civilni sferi Italije in Slovenije. Medtem ko je gradnja terminalov v strateškem interesu Italije, pa za Slovenijo takšni projekti niso sprejemljivi z vidika čezmejnih okoljskih vplivov.

 

Omenjena tema bo v ospredju današnjega zasedanja koordinacijskega odbora ministrov Slovenije in Italije, ki bo popoldne na Brdu pri Kranju.