Poglabljanje Luke: Nizozemska-Italija 20 : 1

Podjetje Van Oord v 20 dneh z morskega dna »posesalo« 110.000 kubičnih metrov mulja.

Objavljeno
12. avgust 2014 18.23
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper

Koper – Eno največjih podjetij za poglabljanje morskega dna na svetu rotterdamski Van Oord je približno dvajsetkrat učinkovitejše od italijanske družbe Costruzioni Generali Xodo iz Roviga.

Nizozemci so v 20 dneh z morskega dna »posesali« 110.000 kubičnih metrov mulja, Italijani pa v približno 80 dneh le nekaj čez 20.000. Razlika je očitna, Nizozemci bodo dela končali po pogodbi najpozneje prvega septembra.

Razlika v učinkovitosti je bila razlog, da je Luka Koper maja prekinila pogodbo z italijanskim podjetjem, ki je obljubilo, da bo dela opravilo v treh mesecih za 2,1 milijona evrov. Že 19. junija je Luka sklenila pogodbo z edinim prijavljenim na nov razpis Van Oordom iz Rotterdama za preostalo delo v višini 2,48 milijona evrov.

Ekipi delata neprekinjeno

Za ta denar mora nizozemski izvajalec poglobiti morsko dno v prvem bazenu Luke Koper s 13 na 14 metrov in prečrpati 230.000 kubičnih metrov mulja v posebno kaseto (bazen) za odlaganje.

Predstavnika podjetja Jacques van der Salm (direktor za jugovzhodno Evropo) in Nouredine Ayari (direktor za severno Afriko) sta včeraj novinarjem predstavila nadvse učinkovito tehnologijo, ki se razlikuje od doslej uporabljanega klasičnega sesalnega bagra predvsem po tem, da gre za plovilo, ki prosto pluje (in ni ves čas priklopljeno na cev za transport mulja do odlagalnega bazena).

Eno do dve uri sesa blato (z morsko vodo) s sesalno črpalko, ki premore 4270 kilovatov moči in ga skladišči v trupu, potem blato prepelje do tretjega bazena, kjer se priklopi na cev in vsebino izkopanega mulja pretoči v bazen. Delo opravljata dve ekipi po 22 strokovnjakov, vsaka po 12 ur na dan, vseh sedem dni na teden.

Nizozemskih plovil ni treba sidrati

Pomembna podrobnost te tehnologije je, da plovila ni treba sidrati, zaradi česar so pri delu zelo prilagodljivi in ne motijo tovornih ladij, ki prihajajo v ali odhajajo iz Luke Koper. »Doslej so ladje zamudile vsega 2,5 ure, kar je zanemarljivo malo,« je povedal van der Salm.

Na koncu poglabljanja bodo na začetku septembra v nekaj dneh opravili še nekaj poglobitvenih del na vplovnem kanalu, kar pa je posel (investicija) države. Luka Koper bo tako septembra lahko sprejela veliko večje kontejnerske ladje in ustrezno konkurirala drugim severnojadranskim pristaniščem.