Kdo bi si mislil, da bo vstop v Evropsko unijo prinesel zamiranje cele vrste poslov, ko pa je EU vendar obljubljena dežela. Toda mnogi so prav lepo živeli od obmejnega »turizma«. V državo so prinašali dobrote iz zahodnih trgovin, iz nje pa skrivoma vozili prebežnike, ilegalce in druge, ki so iskali boljše življenje. A Evropska unija ne pozna meja, s tem pa so postale špedicije, obmejne gostilne in trgovine kar čez noč odveč. V odličnem dokumentarcu Šentilj-Spielfeld v torek na nacionalki se je ta mejni prostor, ki je nekoč vrvel od življenja, trgovine in skrivnih poslov, predstavil kot izgubljen cucek, ki ne ve, kaj bi sam s sabo, ter sedi in čaka na boljše dni. Dolgi prazni kadri z nepremičnimi Šentiljčani so me spomnili na prazne kubanske trgovine in obrtniške delavnice, kjer po trije, štirje »zaposleni« strežejo praznim prostorom. Celo javne hiše bolj ali manj samevajo. Na obeh straneh neobstoječe meje se lokalni poslovneži poskušajo domisliti, kako privabiti obiskovalce in ohraniti vsaj kakšno delovno mesto. Prihodnost pa je prazna, tako kot so prazne obmejne postojanke.
Nisem pozabil na Viktorje, je pa res malo manjkalo. Ne toliko zato, ker nismo videli nič novega, kot zaradi tega, ker je največ pozornosti skoraj vseh medijev pritegnila toaleta gostov in nagrajencev na neobstoječi rdeči preprogi. Kaj nas brigajo dosežki glasbenikov, igralcev in novinarjev, na Viktorje se gre kazat. Dolge, kratke, kričeče, dolgočasne obleke, navzočnost skoraj vseh misic preteklih dvajsetih let in popoln manko intelektualcev, to je kruta resničnost. Verjetno je samopromocija še edini smisel te prireditve in drugače tudi ne more biti. Slovenija je premajhna in premalo medijsko razvita, da bi lahko vsako leto doživeli in videli kaj zares drugačnega. Resnih informacijskih oddaj ne moremo prešteti niti na prste ene roke, dobrih zabavnih je komaj za vzorec, viktorja za posebne dosežke pa dobita napol rumena informativna oddaja in visoka gledališka kultura. Nekaj koristi potegnejo le glasbeniki, nagrajenci in nastopajoči, ki dogodek dodobra izkoristijo za promocijo svojih izdelkov. Viktorji - oddaja oglasnih sporočil.