Predor Markovec bodo zastražili

Do odprtja za promet bodo zaradi varovanja dragocene opreme na vhodu stali varnostniki.

Objavljeno
03. november 2014 20.53
Cesta pred Markovcem
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Koper − V predoru Markovec že gorijo luči in prometna signalizacija, nameščeni so zvočniki, stene so prepleskane, dela so končana. Toda cesta skozi predor morda še eno leto ne bo na voljo. Do tedaj bo treba predor strogo varovati, nam je včeraj povedal nadzorni inženir z DRI Franc Likar.

»Predor bo treba fizično varovati z varnostno službo. Nameščena oprema je preveč dragocena, da bi lahko dovolili dostop. Ceste ne bomo dovolili uporabljati niti kot gradbiščno,« je včeraj za Delo povedal Franc Likar, ki pravi, da bo preizkušanje opreme trajalo do sredine decembra.

V Darsu so povedali, da končna dela v predoru potekajo po terminskem načrtu in po sklenjenih pogodbah in da bodo v sredini prihodnjega meseca zaprosili za uporabno dovoljenje. Pojasnili so, da je treba izdelati še projekt izvedenih del, navodila za obratovanje in vzdrževanje ter izšolati kadre za upravljanje predora in prometa ter za vzdrževanje opreme. Predor bo povezan z nadzornim centrom Kozina. Markovec bi torej lahko po skoraj devetih letih od prvega razpisa odprli, a obljube uprave Darsa ne bo mogoče uresničiti, ker pred predorom še vedno ni zgrajen del hitre ceste.

Da bodo morali z novim razpisom iskati izvajalce za dokončanje ceste, pri gradnji katere so propadli trije izvajalci v konzorciju od štirih – SCT; Primorje in Kraški zidar –, so bili v Darsu opozorjeni že v začetku lanskega leta, vendar so se vse do aprila letos nato obotavljali z razpisom.

Po prijavi sedmih kandidatov na razpis so najprej sprejeli odločitev, zaradi katere se je pritožil Kolektor Koling in je avgusta posredovala Državna revizijska komisija (DKom), na oktobrsko odločitev Darsa pa se je pritožil CPK Koper. Pritožba je še vedno v Darsu, a bo očitno tudi ta romala na DKom. Pritožbeni postopki se lahko vlečejo več mesecev, gradnja treh kilometrov ceste pa po zahtevah iz razpisa ne bi smela trajati več kot tri mesece, vendar gradbeniki trdijo, da bodo gradili najmanj pet ali celo šest mesecev. To pa pomeni, da predor Markovec niti prihodnje poletje še ne bo odprt za promet.

Zamuja tudi gradnja novega priključka s krožiščem za Izolo, vendar imajo v izolskem primeru več objektivnih razlogov za zamudo. Namesto do konca oktobra bo krožišče z izvozom zgrajeno do konca leta. Ta del ceste bo prišel prav prihodnje leto kot obvozna cesta proti Portorožu, ko bodo priključevali izolsko obvoznico na novo hitro cesto proti predoru. Hitrost gradnje izolskega priključka ni ovira, zanj bodo plačali 1,1 milijona evrov.