Ljubljana – Pristojne cestarske službe so na zimsko sezono, ki se uradno začne 15. novembra, pripravljene. Posipna sredstva so nabavile v predvidenih količinah, pa tudi stroji in delavci že čakajo na prvi sneg. Zdaj bi morali za svoja vozila in njihovo zimsko opremo poskrbeti le še vozniki, zlasti tovornjakov. Vsekakor pa koordinator zimske službe, podsekretar v prometnem ministrstvu Dean Herenda, priporoča strpno in razmeram na cestah prilagojeno vožnjo.
Zimske pnevmatike
V skladu s pravilnikom o napravah in opremi morajo imeti vozila z največjo dovoljeno maso do 3500 kilogramov pnevmatike na vseh kolesih enake - vse štiri zimske pnevmatike ali vse letne pnevmatike z ustreznimi snežnimi verigami. Globina kanalov na pnevmatikah pa mora biti najmanj tri milimetre. Izjema je priobalno območje v pasu od obale Jadranskega morja do meje z Italijo in Hrvaško ter ceste od Kozine do Sečovelj, kjer za zimsko opremo vozil štejejo tudi štiri letne pnevmatike z najmanjšo globino profila 1,6 milimetra, verige pa v priboru niso potrebne.
Policisti obljubljajo dosleden nadzor
Zimske razmere so drugačne od poletnih, potovalni časi pa daljši. Po lanski katastrofalni zimi je država za najnujnejša popravila poškodovanih cest namenila tri milijarde tolarjev, tako da lahko letos pričakujemo manj težav. Brez njih pa, posebno pri prvem snegu, skoraj zanesljivo ne bo šlo. Tovornjaki brez ustrezne opreme se lahko že zaradi enega centimetra snega postavijo čez cestišče in ustavijo promet. Ker na policiji obljubljajo, da bodo šoferje dosledno kaznovali in na mejah pregledovali vozila, predvsem tovorna, bo neprijetnosti v praksi morda manj. V direkciji za ceste, ki je pristojna za državne ceste, po besedah podsekretarke Ljiljane Herga upajo, da bo k lajšanju vozniških zagat pripomogla tudi boljša obveščenost. Od pomladi deluje enoten slovenski center za obveščanje; po državnih cestah in avtocestah je že nekaj deset kamer, zato je mogoče s sodobnimi komunikacijami vselej preveriti, kakšne so razmere na cestah. Kljub natančnim navodilom vzdrževalcem, kdaj in kje naj se snega lotijo, vremenu ni mogoče ukazovati. Zato tudi ni mogoče pričakovati, da bodo sredi snežnega meteža ali deset minut po njem ceste suhe in črne.
Vremenu ni mogoče ukazovati
Za državne ceste skrbijo lokalni pogodbeni vzdrževalci, na Darsu pa imajo lastno mehanizacijo in vzdrževalce, ki se pozimi bojujejo s snegom in ledom. Član Darsove uprave Aleš Hojs pojasnjuje, da imajo tovornjaki, ki naj bi jih po teoriji vozniki sicer sami izločili, največ prostora na počivališčih. Če bo promet zelo gost, jih bodo lahko parkirali tudi na odstavnih pasovih (na vseh klancih na notranjski avtocesti, pri Vranskem, Višnji Gori in Podvinu).
Preberite tudi v tiskanem Delu.