Proga je bila od sobote zaprta zaradi dokončne sanacije po junijski nesreči tovornega vlaka pri Hrastovljah, v kateri je izteklo približno 11.000 litrov kerozina.
Nesreča 25. junija je ohromila železniški promet iz koprskega pristanišča, razkrila pa tudi ranljivost vodnih virov v Sloveniji. Z namenom maksimalnega zmanjšanja okoljske škode so Slovenske železnice na kraju nesreče takoj izkopale 160 kubičnih metrov materiala, v katerem bi bil lahko kerozin. Progo so za promet ponovno odprli 29. junija.
Preberite tudi:
Oskrba obale z vodo je resno ogrožena
»Kaj če bi vlak iztiril na odprtem?«
Železniška proga Divača-Koper znova odprta za promet
Škoda velika, vendar trenutno obvladljiva
Zamenjali 150 metrov železniškega tira
Minulo soboto so začeli še z dokončno sanacijo proge, v okviru katere so zamenjali 150 metrov železniškega tira v predoru Dol, ki je bil po nesreči postavljen za odvijanje železniškega prometa z zmanjšano hitrostjo. Med drugim so uredili tudi dodatno odvodnjavanje pod železniškim tirom in namestili dodatne zaščitne ponjave.
Kot je v ponedeljek poročala TV Slovenija, jih bodo dela po trenutnih izračunih stala 1,5 milijona evrov. K temu znesku je treba zaradi popolne zapore proge prišteti še izpad prihodkov, ki znaša več kot milijon evrov dnevno.
Medtem Slovenske železnice še naprej izvajajo monitoring morebitnega onesnaženja vode s kerozinom, pristojni vse od nesreče iščejo tudi nov vodni vir za Kras in Istro.