Podatke o stanju v prometu na slovenskih cestah dobra tri leta zbira Prometni informacijski center (Pic), ki je od nepričakovanega oblikovanja in hitropoteznega prevzema dela in nalog od tedanjega pogodbenega informatorja (AMZS) del državne avtocestne družbe. Prvi mož Darsa je ob predstavitvi sedanjega projekta priznal, da so res razmišljali o lastni prometni radijski postaji, ker pa se Radio SI vidi v tej vlogi, so misel nanjo opustili. Racionalno. Ampak v vlogi prometnega informatorja se vidi še kakšna druga radijska postaja - tako najmanj drugi program (Val 202) nacionalne radijske hiše, ki je sopobudnik akcije Voznik vozniku, kot tudi precej komercialnih radijskih postaj. Tudi takšnih, ki z radijskimi valovi pokrivajo vso državo in o prometu že zdaj sproti poročajo.
Radio SI torej ni bil izbran v javnem postopku. Navedba, da je Radio SI del javnega zavoda, ki ima z Darsom sklenjen sporazum, drži - a o tem se bodo verjetno pogovarjali na nacionalnem radiu. Ne drži pa trditev, da sedanji servis s prometnimi poročili ni prekinjal programa: navedena je bila nogometna tekma! Pa ga prekinja - vsaj na treh programih, po starem od ena do tri. Bodo zdaj »uradne« informacije oddajali le na frekvencah nacionalnega radijskega prometnega programa, ki bodo objavljene na prometnih znakih na vsem slovenskem cestnem omrežju? Kar pomeni večjo poslušanost in večje oglaševanje?
Radio SI doslej ni imel najboljše pokritosti - niti na avtocestnem križu ne. Pravijo, da se z oddajniki RTVS in regulatorjem trga že/še pogovarjajo, kako bi to razširili. Agencija za pošto in elektronske komunikacije o frekvencah sicer odloča v javnem postopku. V predorih je za zdaj slišen Val 202, v Darsu pa napovedujejo, da bo kmalu slišen Radio SI. Verjetno bi si tja želele tudi komercialne radijske postaje.
Traffic Nav s svojim sistemom TMC, ki deluje na Madžarskem in od tega tedna poskusno v Sloveniji, napoveduje še širitev na Irsko. Po vsej preostali Evropi je sistem priporočeno javen (državen). Kako je Traffic Nav dobil posel, ni znano, Slovenija pa je očitno izdelavo t. i. lokacijskih tabel prepustila zasebnemu podjetju, ki jih naprej trži. Traffic Nav naj bi imel po navedbah izvršnega direktorja družbe svojo ponudbo pravno in poslovno urejeno. Za zdaj pa njihov TMC podpirajo le sprejemniki enega ponudnika. Prilagajanje sprejemnikov so sicer napovedali tudi nekateri drugi, dejstvo, da imamo signal in enega samega ponudnika primernih naprav, pa je neprijetno in konkurenčni minus za druge ponudnike.
Prometno ministrstvo je sicer pripravljalo ponovitev v prvo neuspešnega razpisa za lokacijske tabele, njegova usoda pa zdaj ni jasna. Hkrati ko je Traffic Nav prišel skozi stranska vrata, prometni minister napoveduje, da bo razpis za način cestninjenja v prostem prometnem toku odprt za vse tehnologije, ne le za satelitsko.
Iz četrtkove tiskane izdaje Dela