Predor med Primorsko in Gorenjsko ostaja iluzija

Posočje si želi boljšo cestno povezavo z osrednjo Slovenijo, glede trase bo potreben konsenz.

Objavljeno
20. september 2012 12.25
Posodobljeno
20. september 2012 15.00
uho_idrija
Blaž Močnik, Tolmin
Blaž Močnik, Tolmin
Idrija – Zaradi počasnosti pri umeščanju predora med Primorsko in Gorenjsko na četrti razvojni osi v prostor župani tamkajšnjih občin državne cestne službe in ministrstvo za promet pozivajo k hitrejšemu urejanju manjših projektov. Država je medtem izdala odločbo za dodelitev denarja projektu posodobitve dela odseka Bača–Dolenja Trebuša.

»Lokalne skupnosti morajo vztrajati pri posodabljanju posameznih odsekov ne glede na potek največjega projekta,« je dejal nekdanji bovški župan in zdajšnji predsednik parlamentarnega odbora za infrastrukturo in prostor Danijel Krivec. Za letos napovedane velike posodobitve med Želinom, Dolenjo Trebušo in Bačo pri Modreju se še niso niti začele. Krivec predlaga, da bi slabih 60 milijonov evrov vreden projekt izpeljali po delih: »Dober primer sta odseka v Zali in kobariških klancih, kjer dela izvajajo postopoma, saj so daljši odseki bolj problematični. Dela se nikakor ne smejo zaustaviti.«

Vzpodbudne novice prihajajo za Tolminsko. Ministrstvo za gospodarski razvoj in tehnologijo je te dni izdalo odločbo o dodelitvi sredstev za rekonstrukcijo 6,4 kilometra dolgega odseka glavne ceste Bača–Dolenja Trebuša. Dobrih 10,3 milijona evrov vreden projekt, ki bi ga brez zapletov z odkupom zemljišč že morali začeti, bo končan predvidoma aprila 2015, EU bo prispevala 8,3 milijona evrov. Poleg rekonstrukcije ceste bo na novo zgrajenih 552 metrov opornih in podpornih zidov, 600 metrov kamnitih zložb, nekaj manj kot dva kilometra bo nove tudi javne razsvetljave. Uporabniki ceste lahko v prihodnjih treh letih pričakujejo številne polovične zapore, začasno pa bo promet preusmerjen tudi na obvozne ceste.

Na temo četrte razvojne osi je prva prostorska konferenca potekala že leta 2006, vendar so odtlej obsežnejša dela potekala samo na sedemkilometrskem odseku med Godovičem in Idrijo. Župani so pred kratkim na sestanku programskega sveta četrte razvojne osi v Idriji sklenili, da bodo sestavili strokovno skupino, ki bo znova pretehtala ustreznost različic predora med regijama. »Trase nikomur ne vsiljujemo. Očitno bo zanjo potreben konsenz. Za posoško stran izbira ni pomembna, samo da bo povezava z osrednjo Slovenijo boljša od zdajšnje,« pravi Krivec. Strokovne službe in parlamentarni odbor za promet so lansko jesen zbrali različico Sever 2, ki bi potekala med občinama Cerkno in Gorenja vas - Poljane. Gorenjci so jo zavrnili in predlagali južno traso, ki bi glavno prometno žilo premaknila z Gorenjske v dolino Idrijce.