Ljubljana – Primer zavarovalnega agenta iz Finmarta, ki je v ponedeljek v imenu zavarovalnice Vzajemna klical podpisano novinarko in me hotel z zavajanjem o krčenju pravic zavarovati za raka, ni osamljen. Kaže, da se je septembra začela akcija intenzivnega sklepanja pogodb na podlagi laži.
Matejo Mavrič, zavarovanko Vzajemne z Iga, je 24. septembra poklicala ženska, ki se je predstavila kot agentka iz Finmarta. »Pogovor je začela z navedbo, da so pregledali moje zavarovanje pri Vzajemni, a da se je zdaj spremenila zakonodaja in se bo treba dodatno zavarovati za težje bolezni, kot je na primer rak. Rekla sem ji: 'Oprostite, to ni res, ravnokar sem prebolela raka. Nič mi ni bilo treba plačati.' Tako sva takoj končali pogovor,« je povedala Mavričeva.
»Septembra se nam je oglasilo nekaj zavarovancev z obvestilom, da so jih klicale agentke in jim rekle, da bo treba zdravljenje raka in zdravljenje v bolnišnici nasploh po novem plačevati. Eden izmed njih je bil tudi naš sodelavec iz ZZZS, ki zelo dobro pozna pravila. Izkazalo se je, da so jih klicali v imenu Vzajemne,« je povedala Sergeja Rajh Travner, vodja enote ZZZS iz Celja.
Finmart Direkt: Sodelavec je presegel pooblastila
S tem je postavljen na laž Borut Bohka, direktor Finmart Direkta, iz katerega je agent Baž poklical podpisano novinarko, o čemer smo pisali v zadnjih dneh. Direktor Bohka je poslal medijem »pojasnilo glede navedb, objavljenih v časopisu Delo 8. oktobra«. Pojasnil je, da so bila v povezavi z novinarko Mileno Zupanič »presežena pooblastila sodelavca, ki mu je ostalo še nekaj časa, preden je bila kolegica, ki bi oziroma je v nadaljevanju predstavila značilnost zavarovanja, prosta za pogovor«. Zapisal je tudi: »Družba ima v skladu s protokoli, dogovorjenimi in potrjenimi s strani Vzajemne, predpisane postopke pri trženju zavarovanj v telefonskem studiu. Delovanje studia nadzorujejo njihovi vodje. Očitno je v konkretnem primeru prišlo do opustitve nujnega nadzora vodje. V postopku internega nadzora bomo podrobneje preverili nepravilnosti in ukrepali proti odgovorni osebi.«
Več agentov in več strank
Toda, kot vidimo, to ni bil edini primer, ampak je bilo zavarovancev, ki so jih klicali moški in ženske, več, razlagali pa so jim enako. Prav tako je bil postopek očitno utečen, saj sta Blaž in Mateja podpisano novinarko na enak način klicala dvakrat v treh dneh. Podobno pa so očitno pripovedovale tudi priče, ki jih ima ZZZS.
»Po proučitvi primerov in pogovorom s pričami smo napisali dve prijavi: na tržni inšpektorat in na Agencijo za zavarovalni nadzor. Pričakujemo, da bosta ti instituciji ukrepali v skladu z zakonodajo, po kateri se takšnega reklamiranja, o kakršnem smo slišali, ne sme izvajati in je v nasprotju z zakoni. Pripravljamo tudi ovadbo za tožilstvo, kar bo trajalo malo dlje, saj jo je treba dobro pripraviti,« je včeraj na tiskovni konferenci, posvečeni tudi problematiki lažnega obveščanja zavarovancev o skrčenju pravic, povedal direktor ZZZS Samo Fakin. Poudaril je še, da takšno ravnanje prinaša liberalen model zdravstva, v katerem zavarovanec ni tako zaščiten kot v javnem zdravstvu.
ZZZS: Prijavite inšpektorjem!
»Opozarjamo prebivalce, da se morajo braniti, ko naletijo na poskus zavajanja, in sicer tako, da to prijavijo tržnemu inšpektoratu in Agenciji za zavarovalni nadzor. Opozorite tudi enote ZZZS. Ne molčite, zahtevajte svoje pravice!« je dejala Lučka Böhm, predsednica upravnega odbora ZZZS in predstavnica sindikatov. Povedala je, da v enotah ZZZS nikakor niso krčili pravic, o čemer torej lažno govorijo zavarovalni agenti.
Sergej Simoniti, direktor Agencije za zavarovalni nadzor, je v pogovoru za Delo že pred dnevi povedal, da imajo le 33 nadzornikov, nadzorovati pa morajo več kot 6000 zavarovalnih agentov, ki tržijo vse vrste zavarovanj. »Hvaležni bomo vsakomur, ki nas opozori na nepravilnosti,« je dejal Simoniti, ki je že napovedal nadzor nad Vzajemno in Finmartom.
ZPS: Ne zavarujte se po telefonu!
»Agresivno trženje zavarovanj po telefonu postaja stalna praksa slovenskih zavarovalnic. Posebno sporno je, da so tarča klicnih centrov zavarovalnic velikokrat starejši in ranljivejši potrošniki. Domišljija prodajalcev zavarovanj nas je že večkrat negativno presenetila, pri trženju zavarovanj za različne kritične bolezni pa to presega že vse meje etike in razuma,« poudarjajo na Zvezi potrošnikov Slovenije (ZPS).
Na to, da zavarovalnice po telefonu prodajajo kritja, ki jih povsem ustrezno pokriva že zdravstveno zavarovanje, jih je opozorilo že več potrošnikov. ZPS svetuje, naj zahtevajo, da jim agenti pošljejo nezavezujočo ponudbo po pošti, nato naj si vzamejo čas za premislek in poiščejo odgovore na vsa odprta vprašanja. »Ničesar ne podpisujte in ne plačajte premije, dokler niste prepričani, da takšno zavarovanje res potrebujete. Sklenitev zavarovanja po telefonu? Odgovor je jasen: ne!«