Romom manjka predvsem motivacije

Doslej je približno polovica Romov, vključenih v projekt zaposlovanja, pokazala interes za izobraževanje in posledično zaposlovanje. Pri tem bo dokončne rezultate dal dolgoročen proces.

Objavljeno
24. april 2006 15.07
Krško - Osnovni cilj projekta Poklicno informiranje in svetovanje za Rome je ugotoviti izobraževalne potrebe Romov ter posledično možnosti za njihovo uspešno zaposlovanje, je ob današnji predstavitvi projekta v Krškem dejala vodja projekta pri nacionalnem programu Phare 2003 Nada Žagar. Petnajstmesečni projekt se bo zaključil ob koncu julija letos z izdelavo akcijskega načrta izobraževanja odraslih Romov na podlagi državne strategije vzgoje in izobraževanja Romov. Za konkretne rezultate pa bo potreben še dolgoročen proces, je poudarila Žagarjeva.

V omenjeni projekt so različni partnerji vključili okrog 800 Romov z območja Posavja, Dolenjske, Bele krajine in Kočevskega. Žagarjeva je pojasnila, da je doslej približno polovica Romov izkazala interes za izobraževanje in posledično zaposlovanje. Kot je dodala, pa jim bo treba ponuditi poklice, ki jih zanimajo, obenem pa so zanimivi tudi za obstoječi trg delovne sile.

Romi niso dovolj motivirani

Ključni problem, ki se je pokazal tudi v tem projektu, je motivacija Romov za izobraževanje in zaposlovanje. Izbran vzorec Romov je pokazal na njihovo veliko neizobraženost, interesi za zaposlovanje posameznih Romov pa se, po besedah Žagarjeve, bolj ali manj skladajo s potrebami trga delovne sile.

Poleg izdelave akcijskega načrta nameravajo partnerji v tem projektu razširiti obstoječi koncept poklicnega informiranja in svetovanja za Rome. Izdelati nameravajo tudi koncept lokalne koordinacije ter dodatno razviti program usposabljanja romskega koordinatorja.

Projekt, v katerega so vključene organizacije za izobraževanje odraslih na tem območju, Fakulteta za socialno delo Ljubljana, Inštitut za narodnostna vprašanja, Zavod za zaposlovanje in Romsko društvo Rom, naj bi prispeval k večjemu vključevanju Romov v procese vseživljenjskega učenja in boljšemu poznavanju romske etnične skupnosti.

Obenem naj bi prispeval izhodišča za načrtovanje in uresničevanje lokalne, regionalne in nacionalne strategije izobraževanja ter zaposlovanja odraslih Romov.