S carinskim pomolom v Piranu se mudi pred volitvami

Račune lahko občina Piran izda le do konca septembra, če želi izkoristiti evropska sredstva.

Objavljeno
06. avgust 2014 17.04
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Piran – Dela pri obnovi piranskega carinskega pomola zamujajo. Obnovo bi morali končati do konca julija, a se po stanju gradbišča zdi, da dokončanja še nekaj časa ne bo. Delovišče ovira promet v pristanišču, v veliko težjih razmerah delujejo tudi cariniki in policisti, saj gre za schengenski mejni prehod, skozi katerega pluje več kot 4600 plovil na leto.

»Pričakujemo, da bodo dela končana do sredine septembra in da bo konec septembra na njem spet usposobljen promet,« nam je včeraj povedala višja svetovalka za gospodarjenje z občinskimi objekti in investicije Karmen Pines in zanikala, da bi lahko zamujali 15 mesecev, kot se je to zgodilo pri prenovi ribiškega pristanišča pred nekaj leti.

V začetku februarja, ko je italijanski izvajalec Renzo Rossi Costruzioni iz bližine Benetk skupaj s koprskim Grafistom in podizvajalcem za potapljaška dela Fonda Sub začel dela, so napovedali, da jih bodo končali do zadnjih julijskih dni. Pinesova je pojasnila, da se je šele med posegom, ko so potapljači pod vodo odstranili zunanje betonske obloge temeljev pomola, pokazalo, kakšno je dejansko stanje notranje strukture 120 let starega pomola.

Zato so šele potem lahko prilagodili izvedbo prenovitvenih del. »Pomol ne bo obnovljen drugače, le pristop k izvedbi bo na nekaterih delih drugačen. Prav tako za izvedbo ne predvidevamo večjih stroškov,« je zagotovila Karmen Pines.

Vse pripravljeno za črpalko

Prenova 105 metrov dolgega in šest metrov širokega pomola je po pogodbi znašala 1,035 milijona evrov, od tega bo občina iz Evropskega sklada za regionalni razvoj in iz regionalnega razvojnega programa prejela 640.000 evrov, vendar mora zadnje račune za opravljena dela poslati do konca septembra. Če teh del ne bo opravljenih, potem bo morala sama kriti račune za preostanek del.

V pomol bodo zabili 25 pilotov na notranji in čelni strani. Skalomet na zunanji strani bo po konservatorskem načrtu Restavratorskega centra iz Ljubljane ostal enak, le nekoliko ga bodo ojačali. Popravili bodo tudi obodni kamniti zid in na novo betonsko ploščo položili kamniti tlak iz istega ponovno obdelanega kamna ali pa bo nadomeščen z enakim istrskim apnencem iz kamnoloma Kanfanar.

Pod tlak bodo položili tudi cevi (in jaške), ki bodo omogočile poznejšo postavitev infrastrukture brez posegov v tlak. Zdaj ni nihče od distributerjev sprejel ponudbe, da bi znova vzpostavili črpalko za točenje goriva za plovila, kar morjeplovci (in turistični delavci) nadvse pogrešajo.

Hitenje zaradi volitev

V županovem kabinetu si prizadevajo, da bi pomol prenovili še pred volitvami, saj si želi župan Bossman prilastiti zasluge, da so prav pod njegovim prvim županovanjem (z upoštevanjem ribiškega mandrača, ki ga je zastavil že prejšnji župan Tomaž Gantar) prenovili približno polovico sicer dodobra razsutega piranskega mandrača.

Carinski pomol je vitalnega pomena za piranski navtični turizem, saj so lani imeli kar 4620 prihodov jadrnic in motornih jaht. Letošnjih prvih sedem mesecev pa po podatkih Policijske uprave Koper kaže upad četrtine običajnega prometa.

Zato si hitrega dokončanja še posebno želijo tudi policisti in cariniki, ki so zdaj prisiljeni opravljati svoj nadzor na zasilnem, plavajočem pomolčku, ki jim ga je za čas obnove posodilo Okolje Piran, vendar je zaradi tega ostalo brez svojih štirih dnevnih privezov in izgubilo pet odstotkov prometa, kot je povedal Egon Štibilj iz Okolja.