S plakatom na Loškem gradu se inšpekcija ne bo ukvarjala

Škofjeloški podžupan Robert Strah zahteva ukrepanje in nadzor, na ministrstvu za kulturo pa menijo, da gre za lokalno zadevo.

Objavljeno
05. avgust 2015 21.58
Loški grad
Marjana Hanc, Kranj
Marjana Hanc, Kranj

Škofja Loka – »To je bilo brutalno ravnanje z dediščino na Loškem gradu,« je o plakatu, ki je s pročelja gradu več dni vabil na nastop Plavega orkestra, včeraj dejal škofjeloški podžupan in predsednik občinske SDS Robert Strah. V nasprotju z njegovim mnenjem na ministrstvu za kulturo pravijo, da gre za lokalno zadevo, zaradi katere ne mislijo ukrepati.

Po neuradnih podatkih je soglasje za oglaševanje na pročelju gradu, v katerem ima sedež Loški muzej, dala zdaj že nekdanja direktorica muzeja Jana Mlakar. Kot smo že poročali, Mlakarjeva po dveh mandatih ni bila več izbrana za direktorico Loškega muzeja, s 1. avgustom pa je bila s sklepom vlade za največ šest mesecev imenovana za vršilko dolžnosti generalne direktorice na direktoratu za kulturno dediščino na ministrstvu za kulturo.

Na prošnjo za komentar nam Mlakarjeva ni odgovorila, z ministrstva za kulturo pa smo dobili pojasnilo, da inšpektorat za kulturo in medije, kamor je občinski odbor SDS poslal prijavo, ne bo ukrepal oziroma uvedel postopka.

Na ministrstvu pravijo, da pritrditev kosa blaga z reklamno vsebino na pročelje gradu v ničemer ne posega v režim varstva, ohranjanja in vzdrževanja kulturnega spomenika, temveč reklama kvečjemu začasno kazi pročelje. »Gre za zadevo, ki ima izrazito lokalen in začasen značaj in je v pristojnosti lokalne skupnosti,« je sporočil Velko Glaner iz službe za odnose z javnostmi.

Plakat že odstranili, revizija poslovanja muzeja

Prijavitelji so nasprotno prepričani, da je šlo za kršitev 36. člena zakona o varstvu kulturne dediščine, saj je oglas »razvrednotil družbeni pomen in kulturne vrednote Loškega gradu«. Podžupan Robert Strah opozarja, da je bil okrnjen tudi ugled države, saj na gradu plapola slovenska trobojnica. Od ministrstva za kulturo zato pričakuje inšpekcijski nadzor in da na nacionalni ravni »odpravi te cenene poskuse komercializacije na objektih dragocene kulturne dediščine«.

Čeprav so na Loškem gradu v preteklosti že oglaševali, osvetlili so ga denimo za Škofjeloški pasijon, Strah pravi, da se kaj podobnega še ni primerilo in upa, da se ne bo nikoli več.

Nova direktorica muzeja Saša Nabergoj je za Delo razložila, da je 31. julija opravila primopredajo in da takrat plakata ni bilo, v ponedeljek, 3. avgusta, pa ga je opazila, ko se je pripeljala v službo. Gre za nedopusten poseg v kulturno dediščino, zato sem povprašala organizatorja, Društvo ljubiteljev glasbe, oziroma njegovega predstavnika Žigo Pišlarja in zagotovil mi je, da je imel ustni dogovor z nekdanjo direktorico. Plakat so že odstranili, z inšpektorata pa ni bilo še nikogar, je povedala Nabergojeva.

Kot je dejala, kmalu pričakuje revizijo poslovanja Loškega muzeja, ki jo je naročila občina Škofja Loka. Svet zavoda muzeja je namreč že odločil o ponudniku, izsledki revizije pa bi lahko bili predstavljeni na septembrski seji občinskega sveta.

Gre za ponovljeno revizijo, saj postopek za prvo, ki jo je občina naročila v začetku tega leta pri podjetju IJFP revizija, ni bil izpeljan v celoti, revizijsko poročilo pa so pripravili zgolj na podlagi javno dostopnih podatkov. Mlakarjeva je maja povedala, da je tedaj revizor podatke zahteval prek elektronske pošte, na poziv, naj se oglasijo osebno, pa se ni odzval.