S plugi na Vršič vedno, ko bo mogoče

Kljub sneženju je bila konec tedna cesta za osebna vozila z zimsko opremo prevozna. Za vzdrževanje od 90.000 do 170.000 evrov na leto.

Objavljeno
22. november 2015 21.18
Blaž Močnik, Tolmin
Blaž Močnik, Tolmin
Trenta – Trentarski protesti v zadnji zimi zaradi zaprtega prelaza Vršič, tudi ko je bilo snega le za vzorec, so zalegli. Za prihajajočo zimo, ki je ta konec tedna že prinesla prvo pošiljko snega, so se odgovorni namreč dogovorili, da bodo cestne službe odslej nalogo opravljale vedno, ko bodo razmere to dopuščale. Ta snežni konec tedna je bil prelaz tako prevozen za osebna vozila z verigami.

Naposled je zmagala zdrava pamet. »Če je zima podobna lanski, smo zadovoljni, da je cesta odprta, če pa je prenevarno in je snežna odeja previsoka, je pa razumljivo, da ne zahtevamo, da se cesta odpira in pluži,« je pojasnil predsednik Krajevne skupnosti Soča - Trenta Sergej Bolčina. Medtem ko je bila lani cesta zaprta »zgolj« 45 dni, je bil pred dvema letoma prelaz neprevozen kar 130 dni.

Težavna gorska cesta

»Gre za izredno težavno gorsko cesto. Po vsakem močnejšem sneženju se opravi ogled lavinskih razmer in se oceni tveganje za proženje snežnih plazov, ki je seveda osnova za odločitev, ali se bo cesta odprla ali ne. To za nas opravi agencija za okolje,« je povedala vodja sektorja za vzdrževanje in varovanje cest na direkciji za infrastrukturo ministrstva za infrastrukturo Ljiljana Herga. »Ni samo sneg problem, večji problem je poledica in takrat je treba cesto pregledati in te odseke tudi posuti,« je dodala.

Tako bosta v nasprotju z dosedanjo prakso cestni službi na primorski in gorenjski strani cesto plužili in vzdrževali, ko bodo vremenske in lavinske razmere to dopuščale. Koncesionarja na omenjenih območjih sta novogoriški CPG in kranjski GGD, ki sta se dogovorila, da bodo dela izvajali po potrebi. »To pomeni, da se vzdrževalca ne bosta držala mej koncesijskega območja, ampak se bodo dela racionalizirala glede na stanje na terenu,« je dejal vodja enote vzdrževanja CPG Vanči Premrl. Sodelovanje je že zaživelo ta konec tedna, ko je bil prelaz Vršič za osebna vozila z verigami prevozen.

Visoki stroški

Za vzdrževanje vršiške ceste država na leto odšteje od 90.000 do 170.000 evrov. »Navajali so nam visoke stroške, da je vzdrževanje predrago, zato smo poskušali dopovedati, da lahko gorenjska stran poskrbi za najbolj problematičen del na naši strani od razgledne točke do vrha prelaza – to je dva kilometra ceste,« je poudaril Bolčina. Direkcija se je v preteklosti sklicevala tudi na pretirano uporabo soli znotraj Triglavskega narodnega parka (TNP), vendar so prav parkovne službe dokazale, da soljenje ceste v naravi ne pušča nikakršnih posledic.