Ljubljana - »Politika noče prevzeti odgovornosti za strokovno neustrezno umeščeno obvoznico Škofljica, zato išče nekoga, ki bo to traso strokovno določil, kot si jo politika želi.«
Tako je direktor Zavoda za varstvo narave (ZVN) Darij Krajčič za Delo včeraj komentiral nasvet ministra za kmetijstvo in okolje Franca Bogoviča, naj direktorsko mesto »dogovorno« zapusti v dveh mesecih.
Minister Bogovič včeraj na naša vprašanja glede nasveta Krajčiču, naj odstopi, ni odgovoril, prvak SLS Radovan Žerjav pa je že javno priznal, da je njegova stranka po sestanku županov občin od Škofljice do Kostela pri vladnih predstavnikih dobila opozorilo, naj razmisli o zamenjavi ministra za kmetijstvo in okolje. A ker stranka noče žrtvovati ministra, v ozadju pa je domnevno še drugačno kadrovsko kupčkanje, je treba žrtvovati nekoga drugega. Darij Krajčič je v kabinetu ministra za kmetijstvo in okolje izvedel, da je žrtveno jagnje on.
»Zavod je le strokovna organizacija«
»Kaže, da si je ta vlada oziroma ministrstvo za promet pod vodstvom ministra Zvoneta Černača v nasprotju z vsemi prejšnjimi v desetih letih za cilj postavila, da bo razrešila umeščanje obvoznice Škofljica. To odobravam, ne odobravam pa njenega buldožerskega načina. Ne nazadnje je zavod le strokovna organizacija, katere predloge politika lahko upošteva, lahko pa tudi ne, tako kot mnenja ZVN ni upoštevala v primeru Volovja reber,« je politične zahteve, naj odide, včeraj komentiral Darij Krajčič.
Zakaj mora oditi, pravzaprav ne ve, saj z morebitnimi krivdnimi razlogi ni bil seznanjen. V prvem okoljskem poročilu iz leta 2008 o tedaj izbrani trasi obvoznice čez območje Natura 2000, ki ga je naročilo in plačalo ministrstvo za promet, je izdelovalec ugotovil, da je cena za gradnjo pet kilometrov ceste ureditev 250 hektarov nadomestnih habitatov za varovane živalske vrste.
ZVN je poročilo ocenil za ugodno, opozoril pa je, da gre za izjemno občutljivo območje in da je težava tudi to, da v presoji ni bila varianta ceste, ki bi zaobšla Naturo 2000. »In tudi ta obstaja, a se do nje država noče opredeliti,« meni Krajčič, ki opozarja, da bi morali južno od Lavrice, v bližini nesojene obvoznice, območje Natura 2000 še razširiti. Evropska komisija je maja letos poslala vladi še zadnji opomin o nedoseganju zahtev po širitvi območij Nature 2000. To obveznost mora Slovenija izpolniti do konca leta.
»Evropska komisija ne dovoli posega v Naturo 2000«
»Najbrž jim ne diši teh 250 hektarov nadomestnih habitatov, a tuje izkušnje, denimo portugalske, kažejo, da evropska komisija ne dovoli posega v Naturo 2000, če investitor ne dokaže, da je presojal tudi 'zunanjo' različico in da je ta nemogoča. Poleg tega država za projekt obvoznice Škofljica, ki bi povozil Naturo 2000, pričakuje še kohezijski denar, kar pa je sploh nemogoče. Če niso urejene okoljske vsebine, ni kohezijskega denarja.
Takšne projekte lahko nesemo samo do Karavank, čez pa sploh ne. Menda je pripravljen tudi osnutek novega okoljskega poročila za nekoliko spremenjeno traso, a s tem nismo seznanjeni oziroma ta še ni v nobenem postopku,« pojasnjuje Krajčič.