Scanio o (ne)upravičenosti terminalov v Tržaškem zalivu

Italijanski minister za okolje Alfonso Pecoraro Scanio meni, da bi z gradnjo terminalov v Tržaškem zalivu samo še dodatno obremenili tisti del obale.

Objavljeno
15. januar 2007 15.27
Plinski terminali bi usodno vplivali na Jadransko morje
Ljubljana/Rim - Oceno o vplivih plinskih terminalov na območju Tržaškega zaliva je treba pripraviti skupaj z obema sosednjima državama, predvsem s Slovenijo, a tudi s Hrvaško, je v pogovoru za današnjo izdajo Dnevnika dejal italijanski minister za okolje Alfonso Pecoraro Scanio. Minister se med drugim sprašuje, "ali moramo res pristati na profitne interese drugih zato, da povečamo obremenitev nekaterih že zdaj močno obremenjenih delov obale, kot je na primer Tržaški zaliv".

"Seveda ni v moji pristojnosti, da rečem ja ali ne, moja dolžnost pa je omogočiti natančno izdelavo okoljske ocene ob polnem spoštovanju mednarodnih konvencij," je dejal Scanio.

Ministru se ob upoštevanju mnenja Slovenije in Hrvaške tudi znotraj domače ekonomije zdi vztrajanje pri takih načrtih vprašljivo. "Terminali naj se gradijo tam, kjer je okolje tem idejam naklonjeno," pravi.

Scanio: Zakaj žrtvovati nove dele obale?

Scanio meni, da je ob dejstvu, da imajo pri tem težave z vladama Slovenije in Hrvaške, in ker so javno povedali, da terminali niso namenjeni tržnim potrebam, cena tovrstnih objektov zelo visoka. Poleg tega tehnologija hitro napreduje, pojavljajo se že ladje, ki lahko samostojno predelujejo oziroma uplinijo tekoči plin, zato lahko postanejo terminali v kratkem tehnološko preseženi.

Minister ob dejstvu, da ima Italija 8000 kilometrov obale in da obstaja ideja družbe Eni o usposabljanju nekaj zapuščenih ploščadi v Jadranu, kjer so v preteklosti izkoriščali metan in ki so že priključene na plinovode, so pa na odprtem morju, ne razume, zakaj bi morali žrtvovati nove dele obale.

Minister: Italijanska kvota glede terminalov že izpolnjena

Scanio je dejal, da morajo, kar zadeva terminale, najprej preveriti dejanske potrebe. Že prejšnja vlada je dva avtorizirala, v Porto Viru pri Rovigu in pri Livornu, a ne brez problemov, dva - v Gioia Tauru in Porto Empedoclu - sta že v postopku za avtorizacijo. "Pri tem se za Italijo odpira tudi ekonomski problem, razen če si nekdo ne predstavlja, da moramo postati en sam plinski terminal za Evropo, česar v vladnem programu ni. V njem je jasno zapisano, da služijo terminali le italijanskim potrebam po plinu," je povedal. Ob tem, da sta dva terminala že odobrena, druga dva pa tik pred odobritvijo, in da je vlada razmišljala o treh ali največ štirih terminalih, so kvoto že dosegli "in smo lahko mirni".

Glede slovenske nuklearke je dejal, da bi bilo pravilno kvečjemu zahtevati, da Slovenija zagotovi maksimalno varnost jedrske centrale, ne pa to izkoristiti za opravičevanje dodatnih obremenitev na italijanski strani državne meje.