Ljubljana/Ajdovščina - Gradbeni podjetji SCT in Primorje bosta kot najugodnejša ponudnika za izgradnjo predora Markovec zahtevala, da Družba za avtoceste v RS (Dars) obrazloži svojo "napačno in nezakonito odločitev" za razveljavitev razpisa za izbiro izvajalca gradnje predora in pripravo novega razpisa, so danes sporočili iz teh dveh podjetij.
Vsekakor pa bosta, "ne le v svojem interesu, ampak predvsem zaradi zaščite interesov slovenskih uporabnikov cest in slovenskega gospodarstva, z vsemi pravnimi sredstvi skušala odgovornim organom Darsa preprečiti še nadaljnje povzročanje in povečevanje že povzročene škode s sprejemanjem nezakonitih odločitev".
Kot sta še sporočila SCT in Primorje, največji slovenski gradbeni podjetji, sta bila najugodnejša ponudnika na omenjenem razpisu, ki sta edina, kar je ugotovila tudi Državna revizijska komisija, oddala pravilno ponudbo.
Nadzorni svet Darsa je s svojim sklepom upravi družbe, tako pojasnjujeta SCT in Primorje, odredil sprejem ponovno pravno napačne in nezakonite odločitve, zaradi česar bo Slovenija, še zlasti pa Primorska, še dolgo trpela veliko škodo zaradi popolnega zastoja in prometnega kaosa pred Koprom.
Dodajajo, da bo gradnja odseka avtoceste med Koprom in Izolo, ki jo SCT že gradi brez predora Markovec, še dolgo ne bo služila nikomur, razen pravnikom. Obenem poudarjajo, da v kolikor bi Dars na razpisu izbral konzorcij družb SCT in Primorje, bi lahko z gradnjo pričeli praktično že jutri, predor pa bi bil "zaključen v najkrajšem možnem roku, morda pa celo pred njim".
Kot je znano, je uprava Darsa na predlog nadzornega sveta razveljavila razpis za izbiro izvajalca gradnje predora Markovec in se odločila za pripravo novega razpisa. Ta bo po besedah predsednika uprave Darsa Tomislava Nemca pripravljen predvidoma do konca septembra letos.
Kot je po četrtkovi seji nadzornega sveta povedal njegov predsednik Franci Slak, osnova sedanje razpisne dokumentacije je projekt za razpis, ki je bil izdelan leta 2005, tega leta sta bili narejeni tudi recenzija in revizija projekta. Nadzorni svet se je zaradi sprememb in dodatnih zahtev tako na tehničnem kot varnostnem področju, tako Slak, odločil upravi predlagati, da ne izbere nobenega ponudnika.
"Nadzorni svet Darsa je na podlagi dodatne dokumentacije, ki jo je prejel od uprave, in razprave z upravo ugotovil, da obstajajo prevelika tveganja za nadaljevanje s projektom na podlagi obstoječe dokumentacije in starim zakonom o javnih naročilih," je dejal Slak. Pritožbe na odločitev Darsa so možne in če bodo vložene, jih bodo skladno z zakonom obravnavali.
Dars je že v začetku marca med tremi prispelimi ponudbami na razpis izbral skupino italijanskih podjetij v skupnem nastopu (Vidoni, Oberosler cav. Pietro in Intercantieri Vittadello). Poleg Italijanov sta se za gradnjo potegovala tudi konzorcij, ki ga sestavljata SCT in Primorje, ter avstrijski Strabag.