Braslovče – Ministrstvo za okolje in prostor je naznanilo javno razgrnitev trase hitre ceste med avtocestnim priključkom v Šentrupertu in Velenjem. Ko je vlada pred dvema mesecema temu ministrstvu in ministrstvu za infrastrukturo naložila, da nadaljujeta pripravo državnega prostorskega načrta (DNP) po tej trasi, je bil kmetijski minister Dejan Židan preglasovan. Vprašanje je, ali bo ministrstvo za kmetijstvo dalo soglasje DPN in koliko bodo prisluhnili pripombam Civilne iniciative Braslovče, ki trasi nasprotuje.
Osnutek državnega prostorskega načrta bo mesec dni na ogled na ministrstvu za okolje in prostor, ministrstvu za infrastrukturo ter sedežih občin Velenje, Šmartno ob Paki, Braslovče in Polzela. Javne obravnave bodo prihodnji teden od srede do petka v Velenju, Šmartnem ob Paki in Braslovčah. DPN od priključka Šentrupert na avtocesti Šentilj–Koper do priključka Velenje jug, kakor se imenuje, je bil za tako imenovano traso F2-2 izdelan že novembra 2010, dopolnjen pa letos aprila. Gre za vrnitev na poprej že opuščeno traso, saj so v času Janševe vlade že razpisali javno razgrnitev za traso Velenje–Podlog, potem pa razgrnitev preklicali.
Odsek v pripravi od leta 2006
Sedanja trasa je torej vstala od mrtvih. Hitro cesto zahtevajo gospodarstvo in občine Koroške, Šaleške doline in Zgornje Savinjske doline, slednji prav po trasi F2-2. Zaradi cene investicije in izgube kmetijskih zemljišč ji nasprotujejo v Civilni iniciativi Braslovče in na kmetijskem ministrstvu.
Spomnimo, da gre za traso tretje osi, ki je južni del nove cestne povezave med avtocesto v Savinjski dolini in mejo z Avstrijo. Sedanja cesta med Arjo vasjo, Velenjem, Slovenj Gradcem in Dravogradom je prometno močno obremenjena. Nova cesta bi povečala konkurenčnost območij ob njej, obenem pa bi razbremenila sedanje cestne povezave.
Omenjeni odsek ima že dolgo brado. Pripravljajo ga vse od leta 2006. Izdelane so bile štiri variante, leta 2008 pa je bila izbrana trasa F2, ki je bila po dodatnih prilagoditvah pozneje označena za traso F2-2. Med Velenjem in Šentrupertom je načrtovana 14 kilometrov dolga štiripasovna cesta z odstavnimi nišami in vmesnim ločevalnim pasom. Nanjo je v Podgori pri Šmartnem ob Paki predvidena navezovalna cesta proti Letušu in Zgornji Savinjski dolini. Priključki bi bili na jugu Velenja zahodno od Gorenja, od koder se bo proti Slovenj Gradcu nadaljeval severni odsek tretje osi, pa še v Podgori, Parižljah in seveda Šentrupertu. V bližini Podgore bi bili na obeh straneh ceste počivališči z bencinskim servisom in trgovino ter turističnim centrom in območjem za rekreacijo. Zgraditi bi morali predore v Podkraju, Andražu in Velikem Vrhu in pokriti vkop v Topovljah, poleg tega pa še devet viaduktov, 11 podvozov, podhod, 11 nadvozov, tri mostove, 16 prepustov ter 24 deviacij cest in poti ...
Pridobivanje mnenj
Na za Braslovčane spornem odseku gre trasa po Podgori proti jugu ob levem bregu Savinje vzporedno z železniško progo Celje–Velenje. Čez viadukt prečka železnico in Savinjo južno od višine Braslovč in se približa Parižljam. Od priključka Parižlje se spusti v vkop, južno od Topovelj preide v pokriti vkop in se v Šentrupertu priključi na avtocesto. Načrtovanih je devet kilometrov protihrupnih ograj in nasipov.
Po javni razgrnitvi se bosta ministrstvo za okolje in prostor in ministrstvo za infrastrukturo v dveh mesecih opredelila do pripomb. Napovedujejo, da bodo utemeljene pripombe upoštevali. Potem bodo izdelali predlog DPN in zanj poskušali pridobiti mnenja nosilcev urejanja prostora, med katerimi bo ključno soglasje ministrstva za kmetijstvo.
Civilna iniciativa v celoti proti
Razgrnitev trase pa razburja braslovško civilno iniciativo: nima pripomb na traso F2-2, ampak ji v celoti nasprotuje. Predstavnik iniciative so tudi s sestanka pri ministrici za okolje prostor Ireni Majcen 19. maja odšli nezadovoljni. Pričakovali so, da ji bodo lahko pojasnili, zakaj bi bile boljše trase Velenje–Podkraj ali Velenje–Arja vas, po sestanku pa so povedali: »Ministrica s sodelavci je sestanek izkoristila za enostransko oblastno predstavitev in prepričevanje o potrebnosti, nujnosti in ustreznosti vnaprej izbrane trase F2-2 brez podkrepljenih in dokazljivih argumentov.«