»Pred tednom dni sem za 42-kilometrsko pot od Sevnice do Celja potreboval 55 minut,« je trenutno prometno izoliranost kraja, ki je največje gospodarsko središče med Celjem in Novim mestom, opisal župan Srečko Ocvirk: »V čim krajšem času potrebujemo kvalitetni prometni povezavi proti Trebnjemu in Celju, ki bosta ob hitrostih 90 kilometrov na uro prevozni brez posebnih omejitev.«
Predlagana optimalna trasa tretje razvojne osi iz smeri Zidanega Mosta proti Dolenjski bi se v Radečah oddaljila s trenutne glavne ceste in po seriji tunelov preko Tržišča potekala do Otočca. Nova dvopasovna cesta bi se Sevnici v smeri proti Celju približala na 12 kilometrov, v smeri proti Trebnjemu na 14,5 kilometra. A Sevničani bi predvsem proti Trebnjemu in nato naprej proti Ljubljani - po desetletje stari občinski anketi sodeč pol prometa sevniškega gospodarstva poteka po omenjeni trasi - še naprej bili prisiljeni vijugati po obstoječi cesti ob reki Mirni.
Večina prisotnih na včerajšnji javni obravnavi dopolnjene študije variant v Sevnici - osnovno študijo so izdelali že leta 2007, dokončna pa naj bi bila za sprejem na vladi nared v letu in pol - se je zavzela za varianto 1 (rekonstrukcija obstoječih cest) oziroma variantno 2 (varianta 1 z dodatnimi obvoznicami okoli večjih naselij). Obe od Radeč potekata proti Sevnici in se v kraju razcepita proti Trebnjemu in preko Rake proti Smedniku.
Omenjeni možnosti sta cenejši od predlagane optimalne variante, ki je ocenjena na 899 milijonov evrov. Toda ne varianta 1 ne varianta 2 osnovnega namena - maksimalne pospešitve prometa - ne bi dosegli, pravi Tomaž Willenpart iz direkcije za infrastrukturo: »Predlagane pripombe bomo preučili in nanje odgovorili. Smiselno pa bi bilo, da ohranimo predlog optimalne variante in uredimo navezovalne ceste. V primeru Sevnice bi to verjetno v smeri proti Tržišču pomenilo tudi izgradnjo kakšnega tunela, kar finančno ne bi predstavljajo izjemno visokega stroška. Cesta med Sevnico in Trebnjem se postopoma ureja, upamo, da bomo v parih letih imeli zgrajeno obvoznico okoli Mirne. Država bi morala urediti, da tranzicijski promet za tovorna vozila po teh navezovalnih cestah ne bi potekal.«
»S takšnim predlogom se lahko strinjam, a pod pogojem, če bi te ceste začeli graditi danes,« pravi župan Ocvirk: »Element časa je namreč za nas ključen. Slaba državna cestna mreža je namreč največja razvojna ovira naše občine in mesta Sevnice. Čez 50 let tretje razvojne osi, če se bo obstoječe omrežje še poslabševalo, ne bomo več potrebovali. Zaradi pomanjkanja interesa vlagateljev se bo območje namreč izpraznilo.«
Da bo za mobilnost Sevničanov v bližnji prihodnosti bistveno bolj pomembna nadgradnja obstoječih prometnic, je dejal tudi Willenpart. Po sedaj predvidenem scenariju se bo 3RO med Celjem in Sevnico gradila etapno. Med osmimi fazami pa je ravno del ceste, ki je od Radeč po večinoma sevniški občini zarisan do Tržišča, na vrsti zadnji: »Ključna je ureditev Zidanega Mosta, Laškega in Celja.«