Skozi predor Markovec prihodnje leto

Dograjen bo letos. Oddaja elektro in strojnih del končana. Dve občini že iščeta ideje za novo obalo.

Objavljeno
03. marec 2014 23.33
Mišič in predor Markovec
Boris Šuligoj
Boris Šuligoj
Koper, Izola − Predor Markovec bo dograjen še letos, vožnja skozenj pa bo mogoča prihodnje leto. Državna revizijska komisija je namreč kot neutemeljeno zavrnila pritožbo ptujskega Tenzorja in ljubljanskega GVO na izbiro v javnem naročilu za izvedbo elektro in strojne opreme predora med Koprom in Izolo.

S takšno odločitvijo Državne revizijske komisije je postopek oddaje del elektro in strojne opreme v predoru pravnomočno zaključen. V Družbi za avtoceste RS (Dars) predvidevajo, da bodo prihodnji mesec sklenili pogodbo s konzorcijem, v katerem so Iskra sistemi, Riko, IMP, Javna razsvetljava in Traffic Design, ki bodo predvidoma do konca oktobra za malo manj kot 12 milijonov evrov opravili delo. Za primerjavo: elektro in strojna oprema skoraj pol krajšega predora Šentvid je leta 2008 stala 16,1 milijona evrov.

Pred nekaj tedni so pravnomočno končali postopek oddaje del za končanje gradbenih del v predoru (to je tistih del, ki jih zaradi stečaja ni opravil Alpine Bau). Zdaj je Dars tik pred sklenitvijo pogodbe s konzorcijem: CVP inženiringom, Grafistom in Hipoxom, da v 90 dneh od uvedbe v delo za 1,38 milijona evrov opravijo zadnja dela v predoru ter poskrbijo za hortikulturo ter pridobijo uporabno dovoljenje. Do sredine aprila bodo delavci MAP Trade opravili sanacijo barvnega premaza na stenah predora, kar je pogoj za začetek elektro in strojnih del v predoru.

Novi izvajalec za cesto

Predor bo predvidoma končan do 1. novembra, za promet bo odprt šele, ko bo dograjena cesta pred in za njim. Ker je bilo za cesto predvidenih 26,5 milijona evrov, do zdaj pa so porabili že 34 milijonov evrov, morajo z novim razpisom poiskati novega izvajalca del. »Po pregledu obračuna in popisu del bomo lahko izvedli nov postopek oddaje del,« je včeraj iz Darsa odgovoril Marjan Koler. Nov razpis bi lahko objavili aprila, izvajalca pa bi predvidoma izbrali do konca junija. Tako bi gradnjo dveh kilometrov ceste predvidoma opravili v štirih mesecih, za znesek, ki ga ocenjujejo na štiri do šest milijonov evrov. V idealnih okoliščinah bi bilo novi odsek obalne hitre ceste med Koprom in Izolo mogoče odpreti konec leta 2014 oziroma na začetku 2015.

Idejni projekti za Obalo

Izolska občina in Dars sta prejšnji teden dobila gradbeno dovoljenje za gradnjo priključka hitre ceste na mesto Izola skupaj z večjim krožiščem. Samo za ta priključek je predvidenih 1,6 milijona evrov, od katerih bo 95 odstotkov prispeval Dars. Razpis za javno naročilo naj bi objavili še ta mesec, krožišče pa bi po izbiri izvajalca gradili še pet mesecev. Tudi v tem primeru velja, da bo Izola dobila nov priključek na hitro cesto še pred koncem leta, če ne bo zapletov pri izbiri izvajalca.

Izolska in koprska občina se že dogovarjata z Direkcijo RS za ceste, da bi po dograditvi in preusmeritvi prometa skozi predor sedanjo obalno cesto prenesli v občinsko upravljanje. Cesto bi zaprli za javni promet in jo namenili za rekreacijo in turizem. Občini sta šestim arhitekturnim birojem naročili idejne zasnove za ureditev približno petih kilometrov obale med mestoma.