Sedem tisoč nerešenih zadev ob koncu tega leta – če ne bo vsaj zakonskih     posegov v veljavno ureditev ustavnega sodstva – je številka, ki zbuja     skrb. Napovedal jo je predsednik ustavnega sodišča Janez Čebulj, ko je     predstavil delo ustavnega sodišča v preteklem letu. Pomeni pa, da to     sodišče ne more več opravljati vloge varuha ustavne demokracije in     človekovih pravic.
Pripad zadev na ustavno sodišče se sicer iz     leta v leto povečuje, spreminja se le struktura zadev, s katero se ukvarja     deveterica ustavnih sodnikov. Zdaj že nekaj let prevladujejo ustavne     pritožbe. Te so lani pomenile več kot 80 odstotkov vseh zadev, od tega več     kot pol v zadevah prekrškov. Varuhi ustavnosti, zakonitosti in človekovih     pravic tako neznansko veliko časa – s sojenjem v razumnem roku imajo tudi     oni čedalje več težav – in energije porabijo za odločanje o denimo     izpodbijanjih odločbah za izrečene denarne kazni za napačno parkiranje,     namesto da bi se ukvarjali s pomembnimi ustavnopravnimi vprašanji.     Nevzdržnost stanja je očitna, o njej že vrsto let govori strokovna     javnost, ki za razrešitev problemov predlaga različne modele. Toda za     korenitejše posege politična javnost še ni pripravljena. Tudi pravosodni     minister Lovro Šturm pravi, da vlada v tem mandatu zagotovo ne bo     predlagala ustavnih sprememb glede ustavnega sodstva. V vladni postopek že     vložen predlog novele zakona o ustavnem sodišču naj bi tako pripomogel le     k temu, da bi lahko številko sedem tisoč nerešenih zadev vsaj prepolovili.
Da bo na učinkovitost dela ustavnega sodišča vplivala tudi zamenjava kar     šestih sodnikov od devetih, ki jim letos poteče mandat, je povsem jasno.     Iskanje soglasja o politično in strokovno sprejemljivih kandidatih, ki bi     jim mandat zaupal tako predsednik države kot najmanj 46 poslancev, se ob     izbiri novega guvernerja Banke Slovenije potrjuje kot izrazito težko     opravilo. Okoliščine, ki so spremljale izvolitev prvega novega ustavnega     sodnika Franca Grada, se zdijo neponovljive. Prepad v razumevanju ustavnih     in zakonskih pristojnosti med Janezom Drnovškom in vladajočo koalicijo,     pospremljen s političnimi preigravanji, je čedalje globlji. Predlog za     razmislek o načeti avtoriteti ustavnega sodišča, ki mu jo nemalokrat     odrekata tako zakonodajna kot izvršna oblast, pa se ob takšni politični in     pravni kulturi zdi kot slaba šala.    
	
            
                        
    
    
				
        
          
          
                        












