Slovenija in Hrvaška skupaj na Kitajsko

Sosednji državi si od skupnega nastopa na prekomorskih trgih obetata nadomestilo izpada domačih turistov in turistov iz evropskih držav.

Objavljeno
25. september 2013 13.04
jsu*strunjan
Blaž Račič, Jesenice
Blaž Račič, Jesenice

Kranjska Gora – Slovenija in Hrvaška bosta skupaj predstavljali svoje turistične produkte na čezmorskih trgih, na Japonskem in Kitajskem ter v Južni Koreji in Braziliji, od koder si v prihodnje obetajo večji obisk, s katerim bi nadomestili izpad domačih gostov, gostov iz Italije in drugih bližnjih držav.

V Kranjski Gori se je včeraj končalo dvodnevno srečanje upravnega odbora hrvaškega združenja turističnih agencij (UHPA), ki so se ga udeležili tudi predstavniki združenja slovenskih turističnih agencij (ZTAS). Pri tem v obeh organizacijah v skupnem nastopu na čezmorskih trgih vidijo priložnost za ustvarjanje sinergijskih učinkov, razmišljajo pa, da bi k sodelovanju povabili še kakšno državo. Slovenija želi pri tem povečati število turistov iz čezmorskih držav, je dejala Karmen Novarlič, vodja sektorja za turizem pri javni agenciji Spirit. Hkrati je še poudarila, da so za prihod turistov iz teh držav zelo pomembne letalske povezave in da se z letalskimi prevozniki že dogovarjajo.

Komplementarni za turiste

Boris Žgomba, predsednik hrvaškega UHPA, je opozoril, da je za turiste iz čezmorskih držav Hrvaška druga destinacija, saj si najprej ogledajo znamenitosti v velikih evropskih mestih, kot so Pariz, Dunaj, Praga. Slovenija in Hrvaška si v veliko stvareh nista konkurenčni, je dejal, zato se mu skupno delovanje na čezmorskih trgih, tudi v Indiji, zdi normalna dejavnost. »Turisti iz drugih celin naenkrat obiščejo več držav,« je Žgomba razložil priložnost za sosednji državi.

Turisti iz čezmorskih držav so dobri gosti in hočejo kakovostno storitev, je še dodal Žgomba in navedel, da so do letošnjega avgusta našteli že 50.000 prenočitev brazilskih turistov, lani v vsem letu pa 30.000. V Sloveniji so letos skupaj našteli okoli 11.500 turistov iz Japonske, Kitajske, Južne Koreje in Brazilije, ki so v prvi polovici letošnjega leta skupaj opravili okoli 40.000 prenočitev.

»Težko si predstavljam boljši trg od slovenskega«

Na čezmorskih trgih bosta državi nastopali skupaj na sejmih, turističnih borzah in podobnih predstavitvah, Matej Knaus, predsednik ZTAS, pa je poudaril velik pomen turističnih agencij pri promociji in organizaciji letovanj in potovanj v tujini.

Slovenski turisti bodo letos na Hrvaškem spet opravili okoli 7,4 milijona prenočitev, kar je na ravni zadnjih treh let, je povedal Goran Blažič, direktor hrvaške turistične skupnosti v Sloveniji. »Težko si zamišljam boljši trg od slovenskega,« je poudaril in dodal, da predstavlja 11 odstotkov vsega turističnega obiska na Hrvaškem. Letos je na Hrvaškem letovalo skupaj milijon Slovencev.

Hrvaški turisti v Slovenijo prihajajo predvsem pozimi. Največ jih je v smučarskih središčih in zdraviliščih.

Karmen Novarlič pričakuje, da bodo v Sloveniji tudi letos našteli za okoli 250.000 prenočitev hrvaških turistov, pri tem so jih v prvi polovici leta našteli 173.000 prenočitev, to je dva odstotka več kot v istem obdobju lani.