Slovenija kot zelena butična turistična destinacija

Na mednarodni turistični borzi se predstavlja 186 držav in območij. Slovenija dobila naslov »Best of Europe«.

Objavljeno
08. marec 2018 20.44
Barbara Kramžar, Berlin
Barbara Kramžar, Berlin
Berlin – Nemci so turistični rekorderji, saj so lani za svoje dopuste namenili 91 milijard evrov. Prebivalci države, ki se lahko pohvali z visoko zaposlenostjo in solidno gospodarsko rastjo, se tudi letos zagnano pripravljajo nanje in že 52. Mednarodna turistična borza (ITB) spet vzbuja veliko pozornosti. Med 186 državami in območji, ki se predstavljajo v Berlinu, je tudi Slovenija.

Turizem je velik dokaz priložnosti, ki jih prinaša globalizacija, in ne le skrbi, o katerih tako pogosto govorimo, je ob odprtju Mednarodne turistične borze ocenila nemška kanclerka Angela Merkel: »Turizem živi od odprtosti svetu in jo oživlja tudi sam.«

Kanclerkina domača dežela Mecklenburg-Predpomorjansko je letos partnerska država. Prvič v zgodovini sejma je to ena od nemških zveznih dežel in ne kakšna bolj ali manj eksotična tuja destinacija. Dežela neštetih jezer ob obali Baltskega morja je med domačimi turisti vse bolj priljubljena, tujci pa jo komaj poznajo, čeprav po privlačnosti ne zaostaja po bolj znanih zahodnonemških severnomorskih turističnih ciljih.

Gremo na morje

Na ITB gre že tradicionalno tudi za predstavitve možnosti potovanj v tujino. Ker Nemci svoj dopust še vedno najraje preživljajo ob vodi, je njihov najljubši cilj še vedno Španija, sledita Grčija in Turčija, ki se po domačih političnih in meddržavnih zapletih spet vrača na turistično prizorišče, za njima je uvrščen Egipt. Za Nemce pa privlačnost izgubljajo ZDA predsednika Donalda Trumpa, saj so že lani zabeležili pomembno zmanjšanje prometa, ki se bo letos po predvidevanjih nadaljevalo. Nemce zanimata tudi mestni turizem in križarjenje.

Slovenija na pravi poti

Na eni največjih svetovnih turističnih predstavitev tudi letos nastopa Slovenija. Pod okriljem Slovenske turistične organizacije (STO) se predstavlja trideset ponudnikov in destinacij ter nekaj nosilcev znamke Slovenia Green. »Podatki kažejo, da se zadeve v Sloveniji odvijajo v pravo smer,« je ocenil minister za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravko Počivalšek. »Lani smo imeli skoraj pet milijonov gostov in nekaj več kot dvanajst milijonov nočitev, Nemčija pa je po številu gostov na drugem mestu. Obiskalo nas je 26 odstotkov Nemcev več.« Kot krono tega z veseljem sprejema več zakonov, ki bodo tudi v prihodnje vplivali na uspešnost razvoja turizma v Sloveniji, na prvem mestu zakona o spodbujanju razvoja turizma, ki bo po zgledu turistično zelo uspešne Avstrije omogočil še večje aktivnosti zunaj države. Pripravljen je tudi investicijski sklad za nove investicije v turizem in slovenski minister v prihodnjih letih pričakuje investicije v vsaj deset novih hotelov. Z zeleno zgodbo, zgodbo doživetij za turiste, ki želijo doživetja za pet zvezdic, po njegovem prepričanju želimo razvijati turizem 365, to je vsak dan v letu uravnoteženo turistično ponudbo. Na posebnem slovenskem večeru za izbrano nemško strokovno turistično javnost se je Slovenija s člansko kuharsko ekipo Slovenske kuharske reprezentance predstavila tudi kot zanimiva kulinarična destinacija.

Najbolj zeleni

»Postali smo destinacija 'Best of Europe', najboljša evropska destinacija, kot sta jo ocenila organizacija Green Destinations in ITB Berlin,« je poročala direktorica STO Maja Pak. »To kaže, da nas tuje strokovne javnosti prepoznavajo kot vodilne v trajnostnem razvoju. Danes smo gostili tudi generalnega sekretarja Svetovne turistične organizacije, ki nam ni izrekel priznanja le za promocijo trajnostnega turizma, ampak tudi za njegovo realizacijo z edinstveno zeleno shemo, ki smo jo pripravili v STO in s katero certificiramo zelene destinacije in ponudnike.« Cilj je Slovenija kot butična zelena destinacija, usmerjena k individualnim, zahtevnim turistom, zato so v STO lani s posebno raziskavo identificirali najpomembnejše skupine nemških turistov. »Veseli pa smo novih letalskih povezav, ki bodo gotovo še odprla vrata na tem trgu.« Slovenija bo kmalu z direktnimi letalskimi povezavami lažje dosegljiva iz Berlina, Hamburga in Düsseldorfa.

Krasen posel

Na letošnjem berlinskem ITB se predstavlja približno deset tisoč razstavljavcev iz 186 držav in območij, 110.000 in več poslovnim obiskovalcem pa se bodo konec tedna pridružili desettisoči zasebnih radovednežev, ki bi na gigantski turistični borzi radi našli navdih za letošnji ali prihodnji dopust. V ITB ocenjujejo, da bodo letos sklenili za rekordnih 1,8 milijarde evrov turističnih poslov.