Slovenske novice najbolj bran dnevnik

Najbolj brani dnevnik ostajajo Slovenske novice, ki jih dnevno bere 20,1 odstotka bralcev, na drugem mestu je Delo z 11,4 odstotka, sledi Dnevnik z 9,8 odstotka bralcev.

Objavljeno
27. julij 2006 17.49
Delove edicije
Ljubljana – Vrstni red časnikov, ki jih bralci najraje vzamejo v roke, ostaja isti kot v drugem poletju lani. Najbolj brani dnevnik ostajajo Slovenske novice, ki jih dnevno v povprečju bere 20,1 odstotka bralcev, na drugem mestu je Delo z 11,4 odstotka, sledi Dnevnik z 9,8 odstotka bralcev, je na današnji novinarski konferenci o Nacionalni raziskavi branosti povedal predstavnik družbe Cati Andraž Zorko. Vendar rezultati niso primerljivi s preteklimi leti, saj je bila tokrat uporabljena drugačna metodologija.

Na listi najbolj branih dnevnikov se je na "nehvaležno" četrto mesto uvrstil Večer z 8,9 odstotka bralcev (doseg enega izvoda časnika znaša 152.000 bralcev, sledijo pa tabloid Direkt s petimi odstotki in dosegom 86.000, Primorske novice (2,5 odstotka bralcev, doseg 71.000), Finance (3,2 odstotka, doseg 55.000) in športni dnevnik Ekipa (2,5 odstotka, doseg 43.000).

Med tedniki je najbolj priljubljen Nedeljski dnevnik z dobro četrtino bralcev (25,5 odstotka in dosegom 430.000), na drugem mestu je Lady (16,5 odstotka bralcev, doseg 282.000) in na tretjem mestu Nedelo (10,8 odstotka bralcev, doseg 184.000). Za Nedelo pa so se uvrstili Jana (8,4 odstotka bralcev, doseg 143.000), Družina (7,9 odstotka bralcev, doseg 135.000) in Kmečki glas (7,8 odstotka bralcev, doseg 135.000).

Med mesečniki bralci najraje posežejo po Ognjišču (13,9 odstotka bralcev, doseg 237.000), Motoreviji (11,3 odstotka bralcev, doseg 192.000) in Obrtniku (osem odstotkov bralcev, doseg 136.000).

Na listi najbolj branih brezplačnih časnikov vodi Dobro jutro s 15,8 odstotka bralcev (doseg 269.000 bralcev), sledi Žurnal s 13,1 odstotka bralcev (224.000), medtem ko je tretje mesto zasedel City Magazine z 5,9 odstotka bralcev in dosegom 100.000.

Edicije z največjo branostjo ne glede na kategorijo so Vikend (doseg 475.000), Nedeljski dnevnik (430.000), Pilot (423.000), Ona (373.000), Slovenske novice (344.000), Delo in dom (342.000), Polet (321.000), Moj Dom (292.000), Lady (282.000) in Dobro jutro (269.000).

Prebivalci sicer najraje poslušajo drugi program Radia Slovenija, sledijo pa prvi program nacionalnega radia, radio City in radio Hit Domžale.

Kot že omenjeno, je tokratna raziskava potekala po spremenjeni metodologiji. Največja sprememba je pri zbiranju podatkov. V preteklosti se je namreč Nacionalna raziskava branosti izvajala tako telefonsko kot terensko. Nekdanji model pa je nadomestilo zgolj terensko anketiranje. Sprememba je bila nujna, saj je prejšnji model zaradi vedno nižje stopnje sodelovanja postal težko izvedljiv, je pojasnil Zorko. Pri novem načinu anketiranja, ki se bo izvajal najmanj do leta 2009, je sodelovalo kar 51 odstotkov vprašanih, kar je po besedah Zorka izjemen delež.

V raziskavi branosti, ki poteka na pol leta, je od 3. januarja do 2. julija sodelovalo 3363 ljudi. Vzorčni okvir sicer še vedno ostaja prebivalstvo v starostnem razponu med 10 in 75 let. Naročnik raziskave je Slovenska oglaševalska zbornica.