Ljubljana - Poslanke in poslanci so opravili drugi obravnavi novel zakonov     o državnem tožilstvu in kazenskem postopku, s katerim se bo preiskovanje     kaznivih dejanj policistov preneslo na vrhovno državno tožilstvo. Medtem     ko v koalicijskih poslanskih skupinah sodijo, da bosta noveli zagotovili     učinkovit nadzor nad delom represivnih organov, pa opozicijski poslanci     predlogoma očitajo, da ne bosta pripomogla k učinkovitem preprečevanju     policijskega nasilja.
Obe noveli DZ obravnava po nujnem postopku.     Kot je uvodoma pojasnil minister za pravosodje Lovro Šturm, je     nujni postopek potreben, da bo čim prej omogočeno nepristransko odkrivanje     in pregon kaznivih dejanj storilcev, ki so pripadniki policije, vojaške     policije, obveščevalno-varnostne službe ali so napoteni na misijo v     tujini. Doslej sta bili za pregon kaznivih dejanj teh storilcev pristojna     policija in državno tožilstvo, zato se je lahko pojavil dvom v njihovo     nepristranskost, pojasnjuje Šturm.
V skladu s predlagano     novelo zakona o državnem tožilstvu bodo znotraj skupine državnih tožilcev     za pregon organiziranega kriminala pri vrhovnem državnem tožilstvu     ustanovili specializirani oddelek, ki bo preganjal storilce kaznivih     dejanj iz policije in drugih podobnih represivnih organov, ki so uradne     osebe.
Medtem ko novela zakona o državnem tožilstvu posebni oddelek     na vrhovnem tožilstvu ustanavlja, pa novela zakona o kazenskem postopku     nanj prenaša pristojnost za odkrivanje in pregon kaznivih dejanj, ki jih     storijo uradne osebe.
V specializirani oddelek bo predvidoma     premeščenih pet policistov, v njem pa bosta delovala še dva državna     tožilca in en namestnik. Na centraliziran način bodo odkrivali kazniva     dejanja in domnevne storilce kaznivih dejanj znotraj represivnih organov.     Centralizirano pa jih bodo usmerjali državni tožilci iz omenjenega oddelka.
Kot pojasnjuje Šturm, so noveli pripravili tudi zaradi odločbe ustavnega     sodišča ter sodbe evropskega sodišča za človekove pravice. Ustavno sodišče     je v konkretnem primeru ugotovilo kršitev pravice do učinkovitega varstva     pravic, ker ni prišlo do sodne presoje delovanj policistov v konkretni     zadevi hišne preiskave in smrti osumljenca. Evropsko sodišče za človekove     pravice v Strasbourgu pa je v sodbi odločilo, da je Slovenija oziroma njen     državni organ prekršil pravice iz evropske konvencije o človekovih     pravicah. Oblasti namreč niso izvedle celovite in učinkovite preiskave     glede pritožnikovega (šlo je za zadevo Matko) verodostojnega očitka, de je     policija z njim grdo ravnala.
V koaliciji napovedali podopro     zakonoma, v opoziciji manj zadovoljni
Podporo zakonoma so     napovedali v koalicijskih SDS, NSi, SLS in DeSUS. Poslanec SDS Dimitrij     Kovačič je prepričan, da bo nova ureditev sedaj neustrezno     ter vzpostavila in zagotovila obveznost države, da na učinkovit način     varuje posameznika pred nedovoljenimi posegi v njegovo življenje,     celovitost in dostojanstvo. Poslanka NSi Mojca Kucler Dolinar meni,     da bo neodvisni organ znotraj vrhovnega tožilstva lažje zagotovil     nepristranskost policije in tožilstva.
Josip Bajc (SLS)     pa pričakuje, da bo posebni oddelek znotraj skupine tožilcev za pregon     organiziranega kriminala zagotovil učinkovit nadzor nad morebitnimi     napakami pri delu represivnih organov in omogočil dovolj visoko stopnjo     neodvisnosti tega nadzora. Noveli bodo podprli tudi v DeSUS, kjer menijo,     da bo sprejem takšne rešitve bistveno povečal zaupanje javnosti v pravno     državo, v delovanje policije in drugih državnih organov.
    Manj zadovoljni s predlaganima novelama so v opozicijskih LDS, SD in SNS. Darja Lavtižar Bebler (LDS) poudarja, da obe odločbi zadevata     predvsem položaj in pravice oškodovanca, zakona pa se s položajem žrtve     sploh ne ukvarjata. V obeh odločbah namreč leti kritika na dejstvo, da v     Sloveniji ni učinkovite preiskave pri uporabi nepotrebnega in pretiranega     policijskega nasilja. Za izboljšavo tega bi bila potrebna kvečjemu     sprememba zakona o policiji, ugotavlja poslanka.
Miran Potrč (SD) je napovedal, da poslanska skupina novelam ne bo nasprotovala, a ju niti     ne bo podprla. Odločbi ustavnega in evropskega sodišča namreč zahtevata le     učinkovito preiskavo policijskega nasilja, ne zahteva pa posebne ureditve.     Tudi Boštjan Zagorac (SNS) sodi, da odločba ustavnega sodišče     ne sodba evropskega sodišča ne zahtevata spremembe sistema,     "ki je bil formalno gledano dokaj dobro zastavljen, vendar zaradi     pomanjkanja volje znotraj ministrstva in predvsem organov pregona ni     deloval".
DZ pospešil gradnjo mejnih prehodov
Poslanke in poslanci so po nujnem postopku 38 glasovi za in 19 proti sprejeli     novelo o ureditvi določenih vprašanj v zvezi z graditvijo objektov na     mejnih prehodih, ki bo pospešila izgradnjo 16 mejnih prehodov za     vzpostavitev schengenske meje.
Novela zakona o ureditvi določenih     vprašanj v zvezi z gradnjo objektov na mejnih prehodih bo s pospešitvijo     postopkov pri pridobivanju zemljišč omogočila izgradnjo prehodov v rokih     za črpanje razpoložljivih sredstev. Slovenija mora namreč v letu 2007     dokončati izgradnjo oziroma rekonstrukcijo šestnajstih mejnih prehodov, ki     se sofinancira iz schengenskega vira.
Ministrstvo za javno upravo,     ki na podlagi zakona opravlja naloge pooblaščenega investitorja, mora     letos dokončati izgradnjo oziroma rekonstrukcijo šestnajstih mejnih     prehodov: Bistrica ob Sotli, Zavrč, Sočerga, Petišovci, Dobovec,     Rigonce, Babno polje, Petrina, Vinica, Orešje, Imeno, Ormož, Gibina,     Razkrižje, Podplanina in Zgornji Leskovec.
Poslanci     so opravili tudi drugo obravnavo zakona o stvarnem premoženju države,     pokrajin in občin, ki naj bi prinesel več transparentnosti in     gospodarnosti pri ravnanju z državnim premoženjem.
Zakon     po besedah monistra za javno upravo  Viranta daje jasno podlago za     interni trg, ki pomeni možnost prenosa nepremičnine znotraj države in     širše državnih organov ali celo javnega sektorja. Predvidena je možnost     neodplačnega prenosa stvarnega premoženja iz ene na drugo osebno javnega     prava, kar bo po ministrovih besedah najpogosteje prišlo v poštev kot     prenos premoženja iz države na občino. S tem naj bi zagotovili     gospodarnejšo rabo, saj bo lahko država neko zemljišče ali nepremičnino,     ki ga poslovno ne potrebuje, brezplačno prenesla na občino, ki bo to     premoženje uporabila za svoje namene.
Poslanci zavrnili     Jelinčičev zakon o Romih
DZ je ob koncu zasedanja     odločil še o dveh zakonskih predlogih iz opozicijskih vrst in za oba     sklenil, da nista primerna za nadaljnjo obravnavo. Za nadaljevanje     postopka obravnave za zakon o romski skupnosti, ki ga je vložila skupina     poslancev SNS, so glasovali trije poslanci SNS (proti 60). Nekoliko večje     podpore je bila deležna novela zakona o raziskovalni in razvojni     dejavnosti skupine poslancev s prvopodpisanim Slavkom Gabrom (LDS).
Poslanci SNS so predlagali, da bi z zakonom o romski skupnosti, ki obsega le     tri člene, določili, da ima romska skupnost v Sloveniji posebne pravice,     ki pa so omejene s pravicami drugih. Po njihovem mnenju je pomembna zlasti     izenačitev Romov s preostalimi državljani, izhajajoč iz ustave, ki vsem     državljanom in državljankam zagotavlja enakost pred zakonom. Vlada zakona     ni podprla, saj meni, da ne prispeva k ureditvi in izboljšanju položaja     romske skupnosti v Sloveniji, ter mu očita protiustaven namen. Odklonilno     stališče do zakona pa so imeli tudi v drugih poslanskih skupinah.
Skupina poslancev s prvopodpisanim Slavkom Gabrom je želela z novelo zakona o     raziskovalni in razvojni razmerje v upravnih odborih javnih raziskovalnih     zavodov vrniti v obliko pred letom 2005, saj bi se na ta način po njihovem     mnenju izognili vpletanju politike v delo zavodov. Vlada je namreč s     spremembo zakona leta 2005 dosegla, da so večinski delež v pet- do     devetčlanskem upravnem odboru dobili predstavniki ustanovitelja.     Opozicijski poslanci so predlagali, da bi bili predstavniki ustanovitelja,     zaposlenih in uporabnikov znova zastopani po tretjinah.
Sklep, da     zakon ni primeren za nadaljnjo obravnavo, je podprlo 39 poslank in     poslancev, proti jih je bilo 24.    
	
            
                        
    
    
 
				 
						   
					 
        
          
          
                        













 
									
																										
								
												
	
								 
									
																										
								
												
	
								 
									
																										
								
												
	
								