Stari Kranj spet prekopan

Obnova ulic, sofinancirana z evropskimi sredstvi, bo končana julija 2013.

Objavljeno
11. september 2012 17.56
Obnova ulic Kranj 2
Marjana Hanc, Kranj
Marjana Hanc, Kranj

Kranj - V tem tednu so začeli z drugim delom obnove ulic starega Kranja: 6,2 milijona evrov vredna dela bodo končana julija 2013. Občini je bilo za ta projekt odobrenih 4,8 milijona evrov evropskih sredstev, doslej pa je od ministrstva za gospodarski razvoj in tehnologijo prejela 3,55 milijona evrov.

Mestna občina Kranj se je odločila za večletno obnovo ulic po delih predvsem zato, da so lokali in drugi objekti v mestnem jedru dostopni praktično ves čas, drugi vzrok pa so tudi slabe razmere v slovenskem gradbeništvu. »Ob stečaju izbranega izvajalca bi pri faznem načinu obnove brez večjih težav zasuli 1/15 npr. Glavnega trga (na toliko faz je namreč razdeljena obnova tega trga) in tako omogočili normalno prevoznost in prehodnost,« so nam včeraj pojasnili na MO Kranj.

Obnova sicer vključuje arheološke raziskave (te naj bi stale 1,2 milijona evrov), kanalizacijo, vodovod, javno razsvetljavo, asfaltiranje in tlakovanje s kamnitimi ploščami ter tlakovanje obrob (t.i. mačjih glav).
»Posamezne dele obnove smo skrbno načrtovali in doslej smo še vse zaključili v roku. S končanjem posamezne faze se odpira vedno večja površina obnovljenega trga. Zato se nikakor ne strinjamo s posplošeno kritiko, da se malo pokoplje tu malo pa tam. Tak občutek lahko dobi samo površni opazovalec ali pa nekdo, ki mu tak način obnove zaradi drugačnih pogledov ni po godu,« so se na občini odzvali na nedavno kritiko mestne svetnice Vlaste Sagadin.

Glede parkirnih mest na nedavno obnovljenem Trubarjevem trgu, kjer je granit že umazan od oljnih madežev, pa so na občini pojasnili, da projekt za obnovo ulic tam parkirnih mest res ni predvidel. Na vprašanje, ali ta sprememba lahko pomeni odvzem evropskih sredstev, so iz MO Kranj odgovorili, da bi evropska sredstva postavili pod vprašaj, če na primer enega od trgov oziroma ulic sploh ne bi obnovili ali pa bi ga obnovili s popolnoma drugimi materiali, kot je bilo predvideno v projektu. Trubarjev trg ima sicer prav vse, kar določa projekt - drevesa, klopi, pitnik ...

Naj spomnimo, da je MO Kranj leta 2008 objavila arhitekturni natečaj za ureditev površin v mestnem jedru. Izbran je bil elaborat, ki je predvideval popolno ukinitev javnih parkirnih površin v mestnem jedru, strogo časovno omejevanje prometa v mestnem jedru (po določeni uri nihče ne more niti v mesto, niti iz mesta, s čimer zasebne garaže v mestnem jedru postanejo neuporabne) in ureditev parkiranja v garažnih hišah pred vstopom v mestno jedro (projekt ni predvidel nadomestnih javnih parkirnih mest, temveč zgolj njihovo ukinitev in nadomestitev z zasebnima garažnima hišama).

Zaradi ukinitve javnih parkirnih mest, ugasnilo tudi zanimanje za gradnjo

Sočasno je MO Kranj načrtovala zaporo ulic okrog Slovenskega trga in ukinitev vseh javnih parkirnih mest tudi na Trubarjevem trgu. »Končni cilj te operacije je bil zagotoviti trajen dohodek zasebnemu investitorju izgradnje dveh garažnih hiš (Slovenski trg, Huje). Aktualna oblast se je zavedala škodnih posledic popolne ukinitve javnih parkirnih mest in je odstopila od uresničitve te zamisli, s tem pa je pričakovano ugasnil tudi interes zasebnega investitorja za gradnjo garažnih hiš,« komentira predsednik KS Center Aleksander Pavšlar, pred dvema letoma tudi med glavnimi pobudniki Civilne iniciative za ohranitev življenja v mestu Kranj.

V njihovi krajevni skupnosti so sicer prepričani, da mestno jedro potrebuje javne parkirne površine pred in v samem mestnem jedru. O 15 parkirnih prostorih na Trubarjevem trgu in že umazanem granitu pa Pavšlar pravi, da so mestni trgi in ulice vedno bili in bodo tudi v prihodnje namenjeni prometu; njihova funkcija ni v tem, da so »lepi«, ampak v tem, da podpirajo dejavnosti in vsebine, ki so v nepremičninah ob trgih in ulicah. »KS ne nasprotuje urejenosti javnih površin, vendar ne na račun njihove funkcionalnosti. Če so izdelani tlaki tako občutljivi, da ne prenesejo vseh obremenitev, potem je nekaj narobe s projektom. Nove tlake lahko takoj vržemo ven in jih na stroške tistih, ki so izdelali oziroma potrdili neustrezen projekt, nadomestimo z obstojnimi,« predlaga Pavšlar.