Starman in Joras za rušenje hrvaške nadzorne točke

Odvetnik Joška Jorasa Danijel Starman je dejal, da bodo sprožili upravni postopek za odstranitev hrvaške nadzorne točke na mejnem prehodu v Sečovljah.

Objavljeno
28. julij 2006 17.41
Joško Joras, Janez Podobnik in Leon Čebulj
Koper - Odvetnik Joška Jorasa Danijel Starman, je po četrtkovem neuspelem poskusu izvršbe začasne odredbe piranskega sodišča o odstranitvi cvetličnih korit, ki zapirajo dostop do Jorasove hiše, dejal, da bodo sprožili upravni postopek za odstranitev hrvaške nadzorne točke na mejnem prehodu v Sečovljah, ki naj bi bila črna gradnja. Poleg tega sta Joras in Starman napovedala, da bosta predlagala prekategorizacijo sečoveljskega mejnega prehoda iz mednarodnega v maloobmejni.

Joras in Starman sta na današnji novinarski konferenci Civilne družbe Slovenije za mejo v Istri ocenila, da Slovenija v nekaj kilometrskem pasu med Sečovljami in Dragonjo ne potrebuje dveh mednarodnih mejnih prehodov. Ocenjujeta tudi, da bo prilagoditev mejnih prehodov schengenskim standardom zelo draga, zato predlagata, da Slovenija za čas po vstopu v schengensko območje usposobi samo mejni prehod Dragonja, sečoveljskega pa prekategorizira v maloobmejnega. Sedanji mejni prehod pri Sečovljah po besedah predstavnikov Civilne družbe Slovenije za mejo v Istri tudi pripomore k nastanku kolon skozi Lucijo.

Starman je dejal, da so se za upravni postopek za odstranitev hrvaške nadzorne točke na mednarodnem mejnem prehodu v Sečovljah - po njegovih besedah črne gradnje -, odločili zato, ker je postavljena globoko znotraj slovenskega ozemlja. Kot je pojasnil, je Slovenija leta 1991 začela z graditvijo mednarodnega mejnega prehoda precej višje proti plovanijskemu kamnolomu. Toda po grožnjah s hrvaške strani se je takratni notranji minister Igor Bavčar odločil, da bodo prehod postavili na današnjo lokacijo, je še izjavil Starman.

Civilna družba bo poskušala doseči odstranitev korit predvsem s prizadevanji notranjega ministra ter z ukrepi slovenske diplomacije

Starman in Joras napovedujeta tudi nadaljevanje prizadevanj za odstranitev cvetličnih korit, ki zapirajo pot do Jorasove hiše. Začasna odredba piranskega sodišča omogoča, da se do pravnomočnega sklepa in tudi 30 dni po njem, izvrši odločba o odstranitvi cvetličnih korit. V tem času bo Civilna družba Slovenije za mejo v Istri poskušala doseči odstranitev korit predvsem s prizadevanji notranjega ministra Dragutina Mateja ter z ukrepi slovenske diplomacije. Starman je dejal, da so od ministra Mateja še pred četrtkovo akcijo poskusa odstranitve korit dobili namig, da je hrvaško notranje ministrstvo pripravljeno umakniti korita in ignorirati Jorasovo bivanje na južnem bregu Dragonje.

Glede četrtkovega poskusa odstranitve korit pa je Joras povedal, da so tovornjak, ki je imel urejene dokumente in potni nalog do Sečovelj, v zgodnjih popoldanskih urah ustavili pri Kozini. Na vprašanje. kdo ga je ustavil, je Joras odgovoril, da je šlo za civilno vozilo, ki je v spremstvu dveh policijskih vozil začelo temeljit pregled voznika in potne dokumentacije. Vozniku naj bi razložili, da nima ustreznih dokumentov in da zaradi morebitnega incidenta na sečoveljskem mejnem prehodu ne more nadaljevati poti.

Ko so vozila odšla, je po Jorasovih besedah prišlo tretje policijsko vozilo, ki je stražilo tovornjak. Policist iz tega vozila je odvetniku Starmanu zagotovil, da ima voznik tovornjaka urejene dokumente, vendar se voznik ni odločil za nadaljevanje poti. S tem v zvezi je Starman poklical tudi ministra Mateja, ki mu je dejal, da voznik tovornjaka nima urejene dokumentacije.

Joras: Šlo je za zastraševanje

Glede rezervnega tovornjaka, ki mu slovenska policija v Sečovljah zaradi neustreznega potnega naloga ni dovolila iz države, je Joras dejal, da je šlo v tem primeru za zastraševanje. Voznik, samostojni podjetnik, v čigar lasti je tovornjak, ki je bil namenjen odstraniti cvetlična korita, ni imel potnega naloga do Sečovelj, ampak do Portoroža. Zato je podjetje prejelo kazen v višini 90.000 tolarjev, ki jo bo, po lastnih zagotovilih, poravnal Joras. Starman in Joras sta zagotovila, da bi si lahko voznik v Sečovljah sam napisal nalog za nadaljevanje poti. Na vprašanje zakaj tega ni storil, pa sta Joras in Starman odgovorila, da zaradi psihološkega pritiska, ki ga je nad njim izvajala mejna policija.

Vprašanje o možnosti incidenta, če bi tovornjak prišel do cvetličnih korit, je Starman komentiral z ugotovitvijo, da zgodovina poskusov uveljavljanja pravnih standardov na južnem bregu Dragonje kaže na to, da se Hrvaška na pravo odzove s silo. Zato je bilo po njegovem v četrtek realno pričakovati fizično nasilje na meji, še posebej ob prisotnosti številnih pripadnikov posebnih enot hrvaške policije.

“Bodo prišli pa avstrijski, ali italijanski tovornjaki”

Na vprašanje, kako ocenjuje slovensko potezo zaustavitve tovornjaka na meji, da bi se izognili spopadu s hrvaškimi varnostnimi organi, je Starman odgovoril, da jo ocenjuje kot negativno, ker slovenska država s tem ni bila sposobna zagotoviti izvajanja sodne odločbe ter posledično ni uspela zagotoviti normalnega življenja svojim državljanom na območju, ki si ga je, po njegovih besedah, prisvojila Hrvaška.

Če prizadevanja slovenske politike in diplomacije ne bodo uspešna, napovedujeta Starman in Joras podoben poskus odstranitve korit, kot se je zgodil v četrtek. Ob tem sta dejala, da se bodo pri Civilni družbi Slovenije za mejo v Istri najbrž odločili za najetje tovornjaka podjetja iz ene od bližnjih držav Evropske unije, ki bi odstranil korita. Ocenjujeta namreč, da si slovenska policija ne bi upala izvajati psihološkega pritiska nad predstavnikom podjetja iz Avstrije ali Italije.