Subvencioniran prevoz za dijake in študente?

Vlada z novelo zakona o prevozih v cestnem prometu želi subvencionirati prevoz dijakov in študentov.

Objavljeno
28. junij 2012 16.23
Posodobljeno
28. junij 2012 16.23
Slovenija.Ljubljana.04.01.2011 Foto:Matej Druznik/DELO
Pi. K., Delo.si
Pi. K., Delo.si
Ljubljana - Vlada je včeraj v DZ poslala novelo zakona o prevozih v cestnem prometu, cilj katere je subvencioniran prevoz za dijake in študente.

Kot je za Slovensko tiskovno agencijo povedal v. d. direktorja direktorata za promet na ministrstvo za infrastrukturo in promet Bojan Žlender, bi subvencionirane mesečne vozovnice lahko kupili vsi, ki imajo status dijaka ali študenta in stanujejo najmanj pet kilometrov od ustanove šolanja, pri tem pa bi bila cena vozovnice vezana na število kilometrov. Tisti, ki so od šole oziroma fakultete oddaljeni med petimi in 60 kilometri, bi za mesečno vozovnico odšteli 15 evrov. Za tiste, ki so od šole oziroma fakultete oddaljeni med 60 in 90 kilometri, bi mesečna vozovnica stala 30 evrov, za tiste, ki so oddaljeni več kot 90 kilometrov, pa 50 evrov.

Na ministrstvu pričakujejo, da bodo prevozniki dijakom oziroma študentom kot svojo dodatno ugodnost ponudili možnost, da vozovnico uporabljajo tudi v drugih dneh ali med počitnicami, ko imajo obveznosti na šoli oziroma fakulteti.

Določene ugodnosti bi imeli tudi vsi tisti, ki med tednom bivajo v samem kraju izobraževanja. Nekdo, ki med tednom biva v Ljubljani, kjer se šola, izvorno pa prihaja iz Novega mesta, bi imel tako možnost, da za 15 evrov kupi deset vozovnic na relaciji Novo mesto-Ljubljana, s katerimi bi se lahko vsak konec tedna vrnil domov in nazaj.

Predvidena je tudi možnost kombinacije obeh ugodnosti. Nekdo iz Novega mesta, ki se šola v Ljubljani in med tednom živi denimo na Igu, bi lahko tako za 15 evrov kupil mesečno vozovnico za avtobus Ig-Ljubljana, hkrati pa bi lahko za 15 evrov kupil deset vozovnic, s katerimi bi se lahko vsak konec tedna odpeljal v Novo mesto in se vrnil nazaj, pojasnjuje Žlender.

Ugodnosti bi veljale tako za vlak kot avtobus, državo pa bi po besedah Žlendra stale okoli 39,8 milijona evrov. A slednje po njegovih besedah ne pomeni, da bi država morala za to zagotoviti dodaten denar, pač pa bi le preusmerila denar iz subvencij in nadomestil, ki jih danes prejemajo dijaki in študenti kot razne dodatke.