Koper/Ankaran – Pred nedeljskim referendumom o novi občini Ankaran - Hrvatini postaja vse bolj vroče. Predstavniki liste Koper je naš so po koprski občini (tako v mestu kot v Ankaranu in Hrvatinih) dali postaviti več deset velikih (jumbo) plakatov s političnim sporočilom, ki naj bi zagovarjal enotno občino Koper in nasprotoval ustanovitvi občine Ankaran. Hkrati so začeli deliti tudi reklamni letak s podobno vsebino. Ker so s plakatom ironično izpostavili Dina Pucerja, bivšega koprskega župana in zdajšnjega zagovornika samostojne ankaranske občine, je Pucer ogorčen in užaljen. Kot poudarja, oglaševalski slog najlepše predstavlja naročnika – Popovičevo listo Koper je naš (KJN).
Dino Pucer je upodobljen dvakrat: enkrat je ob njegovem portretu napis Dino ma vas rad, drugič pa ob karikaturi s Pucerjevo podobo v Supermanovi opravi piše Super Dino župan Ankarana. Darij Novinec, tiskovni predstavnik KJN, je pojasnil, da je sporočilo oglasa zavzemanje za enotno občino Koper. S to akcijo so se odzvali na povabilo stranke socialnih demokratov k skupnemu zavzemanju za enotno občino. In ker so tudi sami člani stranke SD nasprotovali stališču Dina Pucerja, ki je podprl nastanek ankaranske občine, so bili toliko bolj prepričani o pravilnosti oglasa. Oglas se Novincu ne zdi sporen. »Pri našem političnem oglaševanju pogosto uporabljamo pozitivne pravljične like. Tako smo pred dobrim letom lastnega predsednika Popoviča upodobili kot Popaja, pa to ni nikogar motilo. Superman je nastal zato, da reši svet, Super Dino pa, da reši občino Ankaran,« je dejal Novinec.
Zvedeli smo, da je lista KJN naročila 40 plakatov pri koprskem podjetju Simbol Marketing, d. o. o. Cene niso želeli povedati, od oglaševalskih strokovnjakov pa smo zvedeli, da je takšna akcija vredna od 1,5 do 2 milijona tolarjev.
»Prav nenavadno je, kako goreče se je koprski župan Boris Popovič zavzel za nekoga, ki je bil fizično napaden, le dva dni pozneje pa proti nekomu drugemu sam uporabi nizke udarce,« je dejal Dino Pucer. Z odvetnikom se bo posvetoval, ali naj vloži tožbo zaradi razžalitve.
Jure Apih, glavni urednik Marketing Magazina in predsednik Zlatega bobna, je pojasnil, da za častno razsodišče oglaševalske zbornice politično oglaševanje ni predmet, s katerim bi se ukvarjali, ker se politično oglaševanje ne obnaša po siceršnjih pravilih. Zato bi moral prizadeti vložiti civilno tožbo. »Težko rečem, kako bi o takšni ovadbi razsodil sodnik. Tudi v tem primeru velja, da mora javna oseba (politik) prenesti več kot navaden državljan. Ker gre za javno osebo, mislim, da bo zelo težko prepričal sodnika, da je šlo za žalitev.«
Izpolnjevali naj bi vse pogoje
"Bodoča občina Ankaran-Hrvatini izpolnjuje vse zakonske in ostale pogoje za ustanovitev", je na novinarski konferenci v Ankaranu povedal vodja delovne skupine za ugotavljanje splošnih finančnih in zakonskih pogojev za delovanje nove občine Ankaran-Hrvatini Janez Pišot.
Med poglavitnimi cilji predlagane občine je Pišot navedel povezovanje s sosednimi občinami v medobčinsko upravo pri črpanju državnih sredstev in denarja iz naslova projektov Evropske unije, nova občina pa bi po njegovem omogočila bolj kakovostno gospodarjenje s prostorom, ki ga sedanja občina težko obvladuje.
Pišot je opozoril na po njegovi oceni sramotno in načrtno večmesečno vnašanje razdora med krajane Ankarana in Hrvatinov s strani Mestne občine Koper. Poudaril je, da si bodoče sobivanje v koprski mestni občini težko predstavljajo tudi zaradi številnih obljubljenih, a neuresničenih projektov občine, kot je na primer gradnja nove šole na območju Ankarana.