Svetniški "da" enosmernemu prometu

Ljubljanski mestni svetniki so sprejeli in pohvalili Jazbinškov osnutek odloka o cestnoprometni ureditvi, ki predvideva enosmerni promet na glavnih cestah v centru.

Objavljeno
24. april 2006 23.00
Stane Pejovnik in Vika Potocnik na seji
Ljubljana – Ljubljanski mestni svetniki so na nadaljevanju februarske seje sprejeli osnutek odloka o cestnoprometni ureditvi, ki ga je pripravil svetnik Miha Jazbinšek (Zeleni Slovenije) in predvideva enosmerni promet na glavnih in zbirnih cestah v Centru. Svetniki so pohvalili Jazbinškov predlog, kritike pa je bila deležna mestna uprava, ker ni pripravila osnutka odloka oziroma se ni temeljiteje pripravila na obravnavo osnutka z analizami in študijami.

Do sprememb v treh fazah

Bistvo predloga je po Jazbinškovih besedah enosmerni promet na glavnih in zbirnih mestnih cestah v centru, tako da se formira v prvi fazi notranji obroč (Ajdovščina, Ledina, Krekov trg, Park Zvezda, Ajdovščina) s prometom v smeri urnega kazalca. V drugi fazi se doda par enosmernih cest sever-jug in jug-sever ter par enosmernih cest vzhod-zahod in zahod-vzhod do zunanjega obroča, ki služijo predvsem vstopno-izstopnemu prometu ožjega mestnega središča.

V tretji fazi pa se formira zunanji obroč v Centru (železniška postaja, Tivoli, Filozofska fakulteta, Klinični center, železniška postaja) s prometom v nasprotni smeri od urnega kazalca. Na ostalih mestnih cestah Jazbinšek predlaga čim manj sprememb.

Za “humanizacijo” mestnega centra

Glede učinkov načrtovanih sprememb pa je Jazbinšek pojasnil, da na manjših cestnih površinah, kot sta tripasovna Slovenska in Njegoševa cesta, pričakuje pretočnejši avtobusni in osebni promet, uvedbo kolesarskih stez in razširitev pločnikov. Ob tem namerava "humanizirati" mestni center, kar pomeni večjo varnost, manjše obremenitve okolja, več mestnega parterja za dogajanja. Jazbinšek predvideva tudi možnost minibusa in delne ali popolne, občasne ali sezonske prometne zapore na območju Ajdovščina, Ledina, Krekov trg, Park Zvezda, Ajdovščina.

Potrebne še dodatne analize

Županjin pooblaščenec za vodenje oddelka za gospodarske javne službe in promet Gorazd Gorkič je med drugim poudaril, da je osnutek odloka dobra osnova za nadaljnje analize, še zlasti kot sveža in alternativna ideja o prometni ureditvi v mestnem središču. Vendar je pred podrobnejšo obravnavo po mnenju mestne uprave treba pridobiti vse manjkajoče študije tako na makro kot na mikro nivoju in pripraviti njihovo analizo. Študije morajo upoštevati javni prevoz potnikov, gradbeno primernost cestnih odsekov in križišč, dostopnost do posameznih delov mesta, možnost hitrih in učinkovitih intervencijskih voženj in skladnost predloga z načeli trajnostnega razvoja, je predstavitev mnenja mestne uprave sklenil Gorkič.

Jazbinška za načelnika oddelka za gospodarske javne službe in promet!

Samostojni svetnik LDS Jani Moederndorfer je, kljub pohvalnim besedam na račun predlagatelja, povedal, da osnutka ne podpira, ker mestna uprava ni pripravila potrebnih sestavin in ni jasno, kdo bo pripravljal predlog odloka. Županji Danici Simšič je celo predlagal, da Jazbinška imenuje za načelnika oddelka za gospodarske javne službe in promet.

Dodatne analize bi le ovirale sprejem odloka

Samo Kuščer (Rad imam Ljubljano) je poudaril, da je promet najpomembnejša neurejena težava v Ljubljani. Prepričan je, da so zahteve po dodatnih študijah in analizah le ovira, da ta odlok ne bo šel skozi. Odlok podpira, saj meni, da je enosmernost za rešitev prometa v mestu nujnost. Veseli pa ga tudi, da je Jazbinšek premislil tudi javni potniški promet, saj je ključen za ureditev prometa v Ljubljani.

Potočnikovo skrbi izvedbena plat

Samostojna svetnica LDS Vika Potočnik je poudarila, da imamo študij dovolj, peša pa izvedbena plat. Predlogu zameri, da ne predvideva tirnega prometa, sprašuje pa tudi ali bo nova ureditev vplivala na kakovost življenja ob notranjem obroču. Osnutek podpira, saj meni, da bo pospešil razmišljanje in drugačne rešitev mestne uprave.

Gregor Istenič (SD) je predlagal, da se resno in analitično lotijo prometa. Zavzel se je za zmanjšanje prometa v središču mesta s parkiranjem ob mestnih vpadnicah in predlagal uvedbo rumenih pasov za avtobuse in taksije tudi na vpadnicah.

Jarc: Predlog je nekoliko invaliden

Mihael Jarc (Lista za čisto pitno vodo) je izrazil podporo Jazbinškovemu predlogu, vendar poudaril, da je nekoliko invaliden, saj še vedno ni mostu pri Cukrarni, ki bi predstavljal sklenitev notranjega prometnega obroča. Prav o slednjem je razpravljalo več svetnikov in spraševalo mestno upravo, kaj je z načrtovanim projektom. Več let ga je zaviral postopek denacionalizacije Cukrarne, zdaj, ko je postopek končan, pa se vseeno nič ne zgodi.

Na seji junija ali julija


Jazbinšek pričakuje, da bo predlog odloka uvrščen na julijsko sejo, z veliko napora bi morda bila dosegljiva tudi junijska. Če ne bo sprejet do konca mandata, ga bo "posvojil" novi župan ali pa stari-novi svetnik Zelenih Slovenije, je pred dnevi napovedal Jazbinšek.