Slovenija Evropske komisije uradno še ni obvestila o predlogu za spremembo vinjetnega sistema, ki predvideva uvedbo tedenske vinjete za 15 evrov, ukinitev polletne vinjete in podražitev letne vinjete s 55 na 95 evrov, in bo to storila zelo kmalu, predvidoma v prihodnjih dneh. Tako tudi še ni uradnega odziva Evropske komisije na odločitev.
Toda minister Vlačič je danes po neformalnih pogovorih z evropskim komisarjem za promet Antonijem Tajanijem nakazal, da v Bruslju še niso povsem zadovoljni s slovensko rešitvijo. "Nismo še čisto uglašeni," je dejal Vlačič, ki sicer meni, da je Slovenija z uvedbo kratkotrajne vinjete in ustreznim sorazmerjem med tedensko in letno vinjeto izpolnila zahteve EU.
"Nekatere države v EU imajo to razmerje manj ugodno od tega, kar predlaga Slovenija," je poudaril minister in med njimi izpostavil Češko. Poleg tega je minister danes izrecno izpostavil, da je cena vinjete v pristojnosti države članice, saj je v skladu z načelom subsidiarnosti to tisto področje, ki ga pravno gledano ureja država članica sama.
Minister Vlačič sicer teoretično dopušča možnost, da bi si Slovenija premislila glede polletne vinjete in jo ponovno predlagala. A pri ceni ostaja neomajen: "Če je cena problem, to ni stvar Evropske komisije, ker to po pravu EU ni urejeno tako, da je država članica dolžna tako ali drugače določiti ceno."
Pri kamionskih prevozih, na primer, je sicer drugače, saj na tistem področju obstaja določilo, da je lahko dnevna vinjeta največ 11 evrov. "To je neposredna določba iz prava EU, medtem ko za osebna vozila neposrednih določb, ki se dotikajo cest, ni," je poudaril minister.
Kot naslednji argument je pojasnil primer Češke. "Češka ima manj ugodno razmerje, kar se da enostavno izračunati," je menil in razložil, da je češka tedenska vinjeta 22 odstotkov letne, slovenska pa okoli 16 odstotkov letne. "Gre za neposredno primerljive podatke ene članice, ki ta trenutek ni v postopku kršitve, in Slovenije, ki je," je poudaril.
Sicer pa minister slovensko stališče utemeljuje tudi s prejšnjimi cenami cestnine. "Če si se nekoč peljal čez celo Slovenijo, si plačal okoli 10 evrov, če si se peljal tja in nazaj, torej 20 evrov, kar je več, kot je sedaj predlog tedenske vinjete," je pojasnil.
Tako je po njegovih besedah težko razumeti, da naj bi bile to tako zelo visoke cene, da bi bile nesprejemljive. "Zlasti če pogledamo, koliko stane cestninjenje v nekaterih primerljivih državah," je poudaril.
Glede na to, da je Slovenija po ministrovih besedah izpolnila obe zahtevi iz pisma, ki ga je dobila od Evropske komisije, sedaj pričakuje pojasnilo o tem, kaj so tisti zadržki, ki se še pojavljajo. "Pričakujem bolj jasno sporočilo, kaj je pravzaprav tisto, kar je neusklajeno, ta trenutek to še ni čisto razjasnjeno," je povedal minister.
Tajani: Slovenski predlog je treba še izpopolniti
Slovenski predlog za spremembo vinjetnega sistema bi bilo treba še izpopolniti, je danes v Bruslju ocenil evropski komisar za promet Antonio Tajani. Pomembno je, da se rešitev najde pred poletno turistično sezono, je poudaril na novinarski konferenci po koncu zasedanja prometnih ministrov EU.
Sedaj se s slovensko stranjo o tem pogovarjamo in dialog je najboljša pot naprej, je dodal komisar. Če rešitve s slovenske strani ne bo, bi bilo treba nadaljevati postopke proti Sloveniji, tako postopek zaradi kršenja pravnega reda EU kot postopek zaustavitve avtocestnega projekta, je dejal.