Top TV bi preoblikovali v SDS Fox TV

Janez Janša in SDS si želita televizijo »za hitre in resnične novice«. Po televiziji pa še radio in močan spletni portal.

Objavljeno
02. junij 2015 20.17
iza SDS
Zoran Potič, notranja politika
Zoran Potič, notranja politika
Ljubljana – Nedavna napoved prvaka SDS Janeza Janše, da že podpirajo nov medijski projekt, ni prva, a je najbolj konkretna. Kot je dejal v soboto pred seniorji in seniorkami SDS, bo med 1. septembrom in 15. oktobrom zaživela delniška medijska družba, katere delnice bo lahko kupil vsak, cilj pa bo zbrati dovolj denarja za dveletno delovanje, kar bi omogočilo iskanje strateških partnerjev v tujini.

Osrednji del medijske družbe naj bi bila televizija, »za hitre in resnične novice«. Projekt bi se nadaljeval s postopno širitvijo radijske postaje, ki bi pokrivala celoten teritorij Slovenije, veliko bi se ukvarjali tudi z informiranjem mladih, za kar bi poskrbel »močan spletni portal«. Da je projekt resen, je potrdil novinar Vladimir Vodušek, ki trenutno vodi televizijo Top TV. Kot pravi, je sodeloval v nekaj pogovorih o novem medijskem projektu, Top TV pa bi lahko z licenco predstavljal ogrodje nove novičarske televizije, ki bi se po vsebini zgledovala po ameriški konservativni televiziji Fox TV.

Strankarski medijski projekt v režiji SDS ni prvi te vrste. Najbolj izpostavljena je zgodba o brezplačnikih Slovenski tednik in Ekspres, ki sta se pojavila tik pred volitvami leta 2008. Oba sta kmalu po volitvah izginila. Kasneje je bila ustanovljena preiskovalna komisija državnega zbora, ki je ugotovila tesne povezave med uredniško politiko brezplačnikov in SDS, čeprav so v stranki Janeza Janše to vztrajno zanikali. V tej zgodbi je predvsem zanimiva finančna mreža, ki je omogočila izdajanje brezplačnikov, ki so služili kot propagandno orodje SDS. V brezplačnikih so prek družbe Media Polis (ta je posodila denar tudi SDS) z izdatnimi plačili oglaševali Mobitel, Pošta Slovenija, Petrol in mnoge druge družbe v popolni ali delni državni lasti. Preiskovalna komisija je ugotovila celo, da je brezplačnike financiral nekdo iz Avstralije. Zanje so pisali novinarji Reporterja, Demokracije in STA.

Druga zgodba o vplivanju na medije se povezuje z ustanovitvijo televizije Planet TV leta 2012, ko je bil Janša predsednik vlade. Telekom Slovenije je prek družbe TSmedia zagnal televizijo, za katero so začeli iskati tuje investitorje. Čeprav vsebina pogovora ni znana, je dejstvo, da se je Janša sestal z izvršnim direktorjem grške medijske multinacionalke Antenna Theodorom Kyriakoujem. Grki so nato tudi vstopili v lastniško strukturo in prevzeli Planet TV. Znana je tudi zgodba, kako je Janez Janša kot predsednik vlade leta 2005 v sodelovanju s tajkunom Boškom Šrotom, direktorjem Pivovarne laško, urejal obvladovanje časopisne hiše Delo v zameno za Mercator.