Tovornjaki lahko vozijo, za pešce je prenevarno

Igra absurda na mostu čez Jernejev kanal v Sečovljah. Povsem drugače bi poslovali, če bi se na zaprtje in dela lahko pripravili.

Objavljeno
24. februar 2015 23.26
Most čez Jernejev kanal zaprt
Boris Šuligoj, Koper
Boris Šuligoj, Koper
Sečovlje – Od včeraj spet vozijo tudi 30-tonski tovornjaki s soljo iz solin po mostu čez Jernejev kanal. Tako sta dovolila inšpektorica za rudarstvo in rudarski nadzornik. Toda pešci kljub temu še zmeraj ne smejo čez isti most, kar je seveda absurd. To pa zato, ker prepoved gradbene inšpektorice še zmeraj velja.

Zmeda z mostom čez Jernejev kanal do Krajinskega parka Sečoveljske soline je popolna. Soline, d. o. o., so pridobile analize in mnenja več strokovnjakov. Najpomembnejše je potrdilo Zavoda za gradbeništvo Slovenije, ki je na podlagi dveh poročil ugotovil, da most ni v dobrem stanju, vendar ni nobenega strahu, da bi se ta konstrukcija porušila v prihodnjih dveh letih, če bi po njem vozili triosni tovornjaki, ki so skupaj s tovorom težki 30 ton, in celo avtobusi. »Obiskala sta nas rudarska inšpekcija in rudarski nadzornik, ki je neposredno odgovoren za naše poslovanje. (Solinarstvo spada pod rudarsko panogo.) Ta si je ogledal položaj in sprejel strokovno analizo zavoda za gradbeništvo. Zato je izdal sklep, da lahko ta most samo za potrebe pridelave soli uporabljajo kombiji in tovornjaki. Ta njegov sklep velja za dve leti, kar nam pride prav, saj imamo zdaj dovolj časa, da se lahko pripravimo na vse posege, da poskrbimo za vse papirje, za denarne vire in lahko izpeljemo popravilo mostu, ko bi to najmanj motilo park in soline,« je včeraj povedal Andrej Sovinc, vodja Krajinskega parka Sečoveljske soline, in dodal, da je položaj bizaren, če je most dober za tovornjake, ne pa za ljudi.

Soline so se približno teden dni po izdani odločbi gradbene inšpektorice 20. januarja na odločbo pritožile, vendar do danes niso prejele odgovora. Pozanimali so se, ali bi lahko inšpektorica preložila začetek izvajanja odločbe, vendar jim je odgovorila, da to formalno ni mogoče. Ker njena odločba še velja in ker rudarski nadzornik nima pristojnosti za uporabo mostu za pešce, velja zanje prepoved. Posledica vsega tega je, da so imeli minulo soboto (v času počitnic) samo pet obiskovalcev parka, sicer pa jih imajo na takšno soboto tudi po več sto na dan.

Poznejša odločba

V Solinah iz dneva v dan nestrpno pričakujejo, kaj bo odgovorila gradbena inšpektorica, saj so prepričani, da ima zdaj na voljo tudi analize in poročila pristojnih strokovnih služb. Na ministrstvu za okolje in prostor so nam odgovorili, da je Inšpektorat RS za okolje in prostor prejel pritožbo zoper odločbo gradbene inšpekcije konec januarja, šele zdaj pa še dopolnitev predmetne pritožbe s poročilom zavoda za gradbeništvo. »Gradbena inšpektorica skladno z določili zakona še zbira podatke v zvezi s pritožbo in njeno dopolnitvijo. Odločila bo po pridobitvi vseh listin in dejstev,« so včeraj odgovorili z ministrstva za okolje in prostor. Pravnika Aleksija Mužino smo vprašali, katera odločba velja v primeru, kot je ta, če o isti zadevi različno odločita dva državna inšpektorja. »Velja tista odločba, ki je kasnejša,« je prepričan Mužina, seveda ob domnevi, da gre za enak primer. Če vsi ti izsledki, poročila in odločitve ne bodo prepričali inšpektorice v popravek odločbe, se bodo Soline morale pritožiti ministrstvu.

Andrej Sovinc pa meni, da bi morala gradbena inšpektorica svojo odločbo vendarle popraviti, saj so zdaj znane natančnejše okoliščine. Povedal je, da bodo leseno brv, ki jo gradijo čez Jernejev kanal, kljub vsemu dokončali v nekaj dneh, saj jo bodo potrebovali predvidoma jeseni, ko naj bi se lotili prenove mostu. Če bi se je hoteli lotiti zdaj, bi bila velika verjetnost, da bi most prenavljali še poleti, ko bi imeli težave s prevozi na novo pridelane soli. Če še letos ne bi imeli soli, potem bi podjetje s približno 95 zaposlenimi zašlo v resne težave.