Trasa začrtana, podpora deli Tolmince

Gradnja poldrugi kilometer dolge prometnice v najboljšem primeru čez dve leti.

Objavljeno
10. maj 2017 10.01
Tolminska obvoznica
Blaž Močnik
Blaž Močnik
Projektiranje tolminske obvoznice je v sklepni fazi in v najboljšem primeru bi jo lahko začeli graditi čez dve leti. Nekateri pomisleki o upravičenosti projekta ostajajo, a zadovoljni so tudi podporniki gradnje.

Desetletje je minilo od prve javne obravnave o gradnji tolminske obvoznice, občinski svet pa je pred dobrimi petimi leti potrdil obstoječo traso, ki bi državno cesto iz mesta premaknila na kmetijsko travnato obrobje Tolmina proti reki Soči. Ker v državnem proračunu za projekt ni bilo denarja, je projekt za nekaj let zastal, zdaj pa je občina z Direkcijo RS za infrastrukturo pripravila javno predstavitev, kjer pa so odgovorni najprej poudarili, da trase ne bo več mogoče spreminjati.

Zdaj potekajo parcelacije, cenitve in odkupi zemljišč, kar je zadnja faza projekta pred pridobitvijo gradbenega dovoljenja, agencija za okolje pa je za poseg v prostor že podala pozitivno mnenje. Sodeč po odzivu bo odkup zemljišč za državo trd oreh. »Po izkušnjah, ki jih imamo, ne pričakujemo, da bi lahko zemljišča pridobili pred koncem leta 2018, kar je tudi pogoj za gradbeno dovoljenje. Ampak po optimističnih napovedih bi nekje leta 2019 lahko začeli graditi, če bo še na voljo denar,« poudarja Irena Zore Willenpart iz direkcije.

Za Metaldays bi obvoznico lahko zaprli

Gradnja 1,5-kilometra nove ceste z 1,5-metrskim protihrupnim nasipom in drevoredom bo trajala dve leti predvsem zaradi 180-metrskega mostu čez reko Tolminko. Na podlagi idejne zasnove je naložba ocenjena na deset milijonov evrov, vendar to še ni končna cena.

Mnenja Tolmincev o nujnosti gradnje obvoznice ostajajo različna. Nasprotujejo ji predvsem tisti, ki bi jim spremenili okolico, njeni podporniki pa so vsi, ki jim bo sprememba izpred oči umaknila tranzitni promet. »Vedno so možnosti, da se Tolminci odločijo, da obvoznice nočejo. Še vedno menim, da močno pretehtajo argumenti za, če pa se bo ustanovila kakšna civilna iniciativa, kot smo jo že imeli pred nekaj leti, in se odločila, da pripravi referendumsko pobudo, jo bomo obravnavali,« zagotavlja župan Uroš Brežan.

Udeleženci ponedeljkove javne predstavitve so bili kritični, da občina ne sledi projektu z odgovori, kako se bo spremenil prometni režim v mestu, da Dijaška ulica, ki vodi k šoli, ne bi postala vpadnica v mesto, na primer. »Zdaj bomo gradili obvoznico, občina pa nima ničesar pripravljenega, kaj bo Tolmin s tem v resnici pridobil,« meni Tadej Feregotto. Dovolj je bilo tudi predlogov, kako tehnično spremeniti priključek na obvoznico pri mestnem pokopališču. Med pomembnejšimi pomisleki je, kako bosta gradnja in končna trasa vplivali na festivalsko območje, ki bo v neposredni bližini obvoznice. Brežan je prepričan, da to ne bi smela biti ovira, saj bi obvoznico vsaj v času največjega festivala Metaldays lahko preprosto zaprli.

A na drugi strani ima cesta tudi veliko podpore. »Poglejte, kako je v Kobaridu, kjer so bili vsi proti. Bali so se, da bo upadel obisk Kobariškega muzeja, zdaj pa je vsem lepo. Poglejte, kako je v Bovcu, kjer bi imeli vse poletje s prometom natrpan center, če ne bi imeli obvoznice. Tolmin potrebuje obvoznico,« je prepričan Borut Klajnšček.