V Planici so zadovoljni tako z obiski športnikov, ki tja prihajajo na priprave, kot z izvedbo športnih tekmovanj in obiskom turistov. Nordijski center s 13 redno zaposlenimi je po besedah Jelka Grosa obiskalo 200.000 turistov, kar je še enkrat toliko, kot so napovedali ob odprtju, število treningov smučarjev skakalcev pa se bo do konca leta z lanskih 13.000 enot povečalo na 14.000 ali 15.000. S tem bodo po njegovi oceni ustvarili približno 1,2 milijona evrov prihodkov, nordijski center pa bo v bilancah izkazal nekaj presežka. Gros pravi, da še ne ve, koliko, a da ga bodo vložili nazaj v center: »S prvo bilanco bomo dobili orientacijo za naprej.«
Slabo tretjino prihodkov je NC ustvaril z oddajo skakalnic in tekaških prog za izvedbo tekem za svetovni pokal; s tekmovanji za svetovni pokal v skokih ob koncu lanske sezone 300.000 evrov, s tekmami tekačev 80.000 evrov. Z oddajanjem skakalnic, tekaške dvorane in tekaških prog so zaslužili 300.000 evrov, približno pol milijona evrov pa z drugimi programi: od prevoza s sedežnico in spusta z jeklenico (zip-line) do prodaje spominkov in vstopnine za muzej, parkirnine, vodenih ogledov in uporabe vetrovnika. V trgovini, kjer sta poleg spominkov naprodaj še športna in navijaška oprema, se turisti največkrat odločijo za nakup izdelka v vrednosti od pet do 15 evrov.
Turisti imajo premalo časa
Turistične agencije so Planico vključile v svoje programe, vendar Gros ugotavlja, da imajo agencijski gosti v njej premalo časa za celovitejše doživetje, saj bi za obisk muzeja, vožnjo s sedežnico in vodeni ogled skakalnic z letalnico potrebovali vsaj dve uri. V pol ure, kolikor imajo na voljo, jih večina lahko spije le kavico v baru. Zato Gros pri agencijskih gostih vidi še precej rezerve, prav tako pri organizaciji prireditev. Za zadetek v polno se je izkazal spust z jeklenico z vrha letalnice, saj so jih imeli v poletnih dneh tudi po 250 na dan, rekord pa so po besedah vodje centra Jureta Žerjava postavili 1. oktobra z 265 opravljenimi vožnjami. Spust stane 25 evrov, zaradi velikega zanimanja se je treba vnaprej prijaviti.
Tolikšnega obiska v vetrovniku nimajo. Uporaba stane 60 evrov, kot pravi Gros, pa ga za zdaj posebej niti ne oglašujejo, saj obratuje le v popoldanskih urah in le za napovedane skupine tudi zunaj tega časa. Smučarji skakalci, ki jim je namenjen, so v njem že trenirali, Gros pa pričakuje, da se bo zanimanje zanj povečalo tudi med »navadnimi smrtniki«. Zanikal je, da bi se doslej pri uporabi že več ljudi poškodovalo.
Saarinenova
Zadovoljni oštirji
Gros pravi, da so nordijski center zasnovali tako, da če neka naprava ne obratuje, denimo vetrovnik ali zip-line, z njo nimajo stroškov. Ti pa v vsakem primeru nastajajo v dvorani za smučarski tek, najmanj 200 evrov na dan.
Prvega julija je zavod Planica prevzel upravljanje državnega hotela v Planici, tako da zdaj športnikom lahko ponudijo celovite pakete s treningom, prehrano in namestitvami. V drugi polovici leta so imeli 15 odstotkov boljši obisk kot lani.
Po odprtju nordijskega centra v rateških gostilnah opažajo večji obisk, pravi Sonja Kavalar iz gostišča Uh. Čeprav je bila gostilna letos zaradi prenove dva meseca zaprta, bo prihodkov več kot lani, je dodala. Za kranjskogorski turizem ima Planica velik pomen kot dodatna ponudba, čeprav, kot pravi Fedja Pobegajlo, direktor Hit Alpinee, je tudi Planica del destinacije Kranjska Gora. Število prenočitev v njihovih hotelih letos raste, del rasti so po njegovem mnenju ustvarili tudi zaradi NC Planica. Verjame, da je mogoče povečati obisk smučarjev tekačev, zato so že zaposlili nekdanjo tekačico Majo Benedičič, ki bo tržila tekaško ponudbo Planice.