Deli zgornjega Posočja so od pomladi do pozne jeseni motoristični poligoni. Najbolj sta obremenjena odseka med Novo Gorico in prelazom Vršič ter med Tolminom in Idrijo. Policisti na teh območjih kot najnevarnejše odseke izpostavljajo ceste med Kobaridom in Žago, Bovcem in Trento, Želinom in Idrijo ter Bačo pri Modreju in Dolenjo Trebušo, kjer so prometne nesreče, v katerih so udeleženi motoristi, najpogostejše. Med Vršičem in Bovcem je od leta 2005 življenje izgubil en motorist, na odseku med prelazom Predel in Kobaridom pa so ugasnila tri življenja, prav toliko kot na Keltiki.
Omejitve da, toda za vse
Zavite posoške ceste s prelazi kot ciljno točko privabijo v dolino številne ljubitelje motociklov, ki so tudi pomembni tranzitni potrošniki gostinskih storitev. »Še posebno v teh časih gostinci ponekod tarnajo, zato so motoristi zelo zaželeni dnevni gosti. A zaradi hrupa v naših dolinah jih bo treba obravnavati kot posebno ciljno skupino. Vsekakor bo treba iskati kompromise, saj se ne bi smeli braniti gostov, po drugi strani pa je treba upoštevati želje domačinov,« je povedala direktorica Lokalne turistične organizacije (LTO) Bovec Cecilija Ostan.
Zaradi ozke doline in strmega vzpona na Vršič je hrup najbolj moteč na območju Trente. Domačini že več let opozarjajo na glasne motorje, pristojnim službam pa bodo podali predlog, da bi med Trento in Bovcem samo za motoriste znižale največjo dovoljeno hitrost na 50 kilometrov na uro in poleg tega postavile več stalnih radarjev. »S tem bi bili motoristi še vedno dobrodošli, za divjake pa območje ne bi bilo več zanimivo. Gosti se namreč včasih pritožujejo, da je cesta hrupna in nevarna,« je dejal domačin Marko Pretner, policijski inšpektor Drago Ozebek pa meni, da motoristi najverjetneje ne povzročajo nalašč večjega hrupa kot na drugih cestah: »Je pa res, da se v ozki dolini hrup okrepi in sliši drugače kot v bolj odprtih ali na ravninah.« V Moto klubu Soča se z morebitno omejitvijo hitrosti strinjajo. »Toda potem naj omejitev velja za ves promet,« je poudaril predsednik kluba Boris Leban. »Kakor med drugimi udeleženci prometa so tudi med motoristi črne ovce. Strinjam se, da je hrup motorjev lahko zelo moteč. Vendar so motoristi zelo dobri gosti.«
Motoristi odkrijejo
Prav tako meni, da bi se lahko omejeno število ponudnikov prenočišč osredotočilo prav na motoriste: »Velika večina teh obiskovalcev je dobrih gostov, ki znajo spoštovati okolje, kamor prihajajo.« Ekscese, ki so žal prav tako zelo opazni in zato mečejo slabo luč na vse motoriste, večinoma povzročajo adrenalina polni mladi motoristi iz domačih okolij.
Če motoristi spoštujejo pravila, niso po Humarjevem mnenju prav nič bolj moteči kot vsi drugi obiskovalci.